mede-eigenaar vraagt huurcontract te beëindigen

Kathl2016
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

mede-eigenaar vraagt huurcontract te beëindigen

#1 , 23 aug 2016 14:36

Beste,

Ik verhuur een appartement met een standaard huurcontract (3j, ...) aan een huurder die naar mij toe de verplichtingen correct nakomt.
Nu vraagt mijn onderbuur om het contract te beëindigen gezien hij geluidsoverlast ondervindt van mijn huurder - hij is bereid om nadien het huurcontract over te nemen.

Zit wat met dilemma wat best te doen (geen persoonlijke band met huurder, maar is wel correct <-> mede-eigenaars die onderbuur moreel steunen) en vraag mij ook wat af of er geen valstrikken zijn in het gegeven. Het zou de bedoeling zijn het contract met de wettelijke opzeg 3 maanden voor de 3 jarige periode te beëindigen.

Graag toch wat advies ...

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 23 aug 2016 16:08

Huurcontract korte duur 3 jaar is niet opzegbaar, en zeker niet door de verhuurder.
Het zou de bedoeling zijn het contract met de wettelijke opzeg 3 maanden voor de 3 jarige periode te beëindigen.
Dit kan perfect, maar als u een goede huurder hebt zou ik het zeker niet aanbevelen.
Gaat die mede-eigenaar het zelf bewonen of gaat hij het onderverhuren.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Kathl2016
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 aug 2016 21:24

Wat hij ermee van plan is is mij niet 100% duidelijk. Vrees ook wat voor beroep / 2e verblijf - hoewel dat in het contract is uitgesloten... Zelf bewonen sowieso niet, hij heeft zijn eigen gerenoveerd appartement.

Reclame

sloeberken

#4 , 23 aug 2016 22:53

Wel opletten dat je geen leegstand moet betalen, of tweede verblijf taxe.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

KJ86

#5 , 24 aug 2016 11:10

Je moet inderdaad oppassen dat de medebewoner, het gedrag van uw huurder niet overdrijft.
Ik denk dat het aangewezen is om een bezoekje te brengen aan uw huurder. Controleren of dat uw huurder het pand betrekt als een goede huisvader.

Terug naar “Huren”