Overlast/hartpatiënt/kost tijdelijke huur verhalen op buur

jan.s
Topic Starter

Overlast/hartpatiënt/kost tijdelijke huur verhalen op buur

#1 , 13 apr 2014 23:10

Ik verwijs naar mijn andere berichten overlast geluid en geur Duitse dog in dit klein appartementsgebouw. Ikzelf en andere bewoner hebben klacht ingediend, de probleembuur wordt via aangetekend schrijven morgen in gebreke gesteld.

Bij mijn klacht werd attest dat ik hartpatiënt ben en erg onderhevig aan stress en medicatie moet nemen toegevoegd. Dit weekend werden opnieuw 2 vaststellingen gedaan en PV's opgemaakt.

Volgens een advocaat kan ik mij voor de overlast geen burgerlijke partij stellen.

De situatie is voor mij lichamelijk erg belastend. Ik heb enorm veel stress door het geblaf en kan de laatste tijd nog weinig en onregelmatig slapen. Ik overweeg om volgende week voor één week een gemeubelde studio all-in te huren om even tot rust te kunnen komen.

De studio bevindt zich op een rustige locatie in een stad en kan dus niet beschouwd worden als een vakantieverblijf. De studio wordt all-in voor korte periodes verhuurd.

Is er een manier waarop ik de kosten hiervan zou kunnen proberen te verhalen op de probleembuur? Ik zou het eventueel ook nog kunnen vermelden in de ingebrekestelling die ik morgen verstuur.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 14 apr 2014 01:09

De enige mogelijkheid die ik zie is een veroordeling om de hond te verwijderen op straffe van een dwangsom van X euro per dag te betalen aan u en uw buur. Buur zou toch eigenlijk moeten inzien dat een grote hond op een klein appartement niet kan kunnen ... t Kan geen kwaad om in de ingebrekestelling te vermelden dat je uitgaven doet om elders rust gaat nemen maar zelfs maar vragen dat hij tussenkomt heeft geen zin.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2014 01:17

U kan en mag schadevergoeding vragen zowel materiële als morele
MAAR
u zal dan moeten bewijzen dat er een causaal verband is tussen feit (blaffen hond) en uw schade .. en dat zal misschien moeilijk zijn.

Reclame

Terug naar “Huren”