Ik huur sinds 2 jaar een appartementje op de 2e verdieping, ik betaal maandelijks 455 huishuur.
Er bevinden zich nog 5 andere appartementen in het gebouw
In februari brak er brand uit op het gelijkvloers, de brand was aangestoken door vermoedelijk ex-huurder.
Daardoor is de trap volledig beschadigd.
Nu wordt er deze maand EINDELIJK een nieuwe trap geplaatst in de inkomhal.
Wij kregen daarvan een brief in de bus van de huisbaas met de details van de verbouwing, waaronder zijn handtekening.
Deze zou 3 dagen in beslag nemen.
De werken starten op 19 augustus vanaf 7u 's morgens en ze zouden af zijn op 21 augustus 's avonds.
Nu is het zo dat wij geen toegang kunnen krijgen tot ons appartement gedurende die 3 dagen,
er staat op die brief in drukletters vermeld dat de personen die de trap moeten gebruiken op 19 augustus voor 7u moeten weg zijn uit het gebouw.
Er is geen tijdelijke oplossing voorzien of aangeboden om ons toegang te kunnen verlenen tot ons huurappartement.
Ik rekende uit dat wij ongeveer 14,67 euro per dag huur betalen (455 maandelijkse huur gedeeld door 31 dagen)
dus voor 3 dagen komt dat op een bedrag van 44 euro.
Nu is mijn vraag of wij gerechtigd zijn om bij de volgende huishuur die 44 euro af te houden?
Want het is eigenlijk niet verantwoord om voor 3 dagen mee te betalen terwijl wij in geen geval toegang kunnen krijgen tot het pand of onze persoonlijke bezittingen gedurende die periode.
Alvast bedankt.