Hallo,
Ik ben woning aangekocht dus ik ben onlangs verhuisd. Daarvoor woonde ik samen met mijn toenmalige vriendin. Na een bepaalde tijd is het verkeerd afgelopen tussen ons. Zij is intussen ook verhuisd naar een andere woonst.
Nu krijgen we elk nog de helft van de huurwaarborg terug (elke 600€). Maar zij wilt mijn leven zo zuur mogelijk maken en wil niet tekenen om de waarborg terug te krijgen. Omdat ze weet dat ik het geld broodnodig heb, aangezien ik alleen een huis aangekocht heb.
Ze wil dat ik de 600€ eerst stort op haar rekening. Dat ga ik uiteraard niet doen, want ik moet nog 280€ terug van haar, van oa geleend geld, de laatste maand huur dat zij niet betaald heeft,...
Kan ik hier juridisch gezien iets mee doen? Haar een aangetekende brief sturen dat ze mij in gebreke stelt van het terug vorderen van de huurwaarborg of iets dergelijks?
Als ik haar een aangetekende brief stuur, zal ze die hoe dan ook gewoon negeren. Onderneem ik beter onmiddellijk iets met een advocaat? Probleem is dat ik hier momenteel niet veel geld aan wil verkwisten...
Alle bruikbare info is welkom!