Ik woon in een huis dat verdeeld is in 3 appartementen. er komt 1 teller toe van het VMW en van daaruit is er een vertakking naar de 3 appartementen. Ik heb geen aparte teller. De 2 andere appartementen hebben er wel een en deze zouden geijkt zijn. mijn verbruik wordt berekend door van het verbruik in het algemeen, het verbruik van de 2 andere tellers af te trekken. Dit verliep goed de vorige 2 jaar. nu kreeg ik dit jaar een berekening van de huisbaas. Ik zou op mijn eentje 86 m³ verbruikt hebben?! Mijn vorig jaarverbruik lag om en bij de 25 m³. Toen betaalde ik slechts 80 euro, nu moet ik 380 euro betalen! In het contract staat wel dat er algemeen water nog te verdelen is buiten de voorschotten die maandelijks betaald worden.
Er zijn een aantal elementen die kunnen wijzen op een fout in zijn berekening:
1. hij heeft de teller van de 1ste verdieping veranderd zonder mijn weet
2. er is een gezin van 5 ingetrokken op de 2de verdieping en zouden 20m³ verbruikt hebben op het half jaar dat ze er wonen.
Op mijn plaatsbeschrijving staan de meterstanden van alle 3 de tellers, maar daar ben ik nu dus niets meer mee.
Ik heb reeds met aangetekend schrijven gemeld dat ik niet akkoord ben met de factuur om deze redenen. Nu kreeg ik maandag een brief in de bus van het vredegerecht. Hij eist dus dat ik dit verbruik betaal.
Daarnaast heb ikzelf tegemoetkoming voorgesteld om 40m³ te betalen wat een gemiddeld verbruik is voor 1 persoon per jaar.
Sta ik wel recht in mijn schoenen, want een mens begint toch te twijfelen als je zo een brief in de bus krijgt.