Beste mensen..
Graag had ik het ene en het andere willen vragen..
(eerst en vooral wil ik erbij zeggen, ik ben al naar de huurdersbond geweest, heb mijn lidgeld betaald, ... en ben daar bijna buitengekeken, onvriendelijk behandeld, ... )
1st en vooral.. ik woon in een appartement met op het gelijkvloers een broodjeszaak, op het eerste verdiep 2 appartementen en bovenaan woon ik. (2de verdiep)
toen we verhuisden is een bewoonster onder ons ook verhuisd naar hier.
Toen we pas klaar waren met de verhuis kregen we al een kwade, onvriendelijke mail van iemand die voor het immo kantoor werkt die ons het appartement verhuurd.
Ze liet ons weten dat ze geld van onze borg gingen nemen omdat door ONZE verhuis schade was aan de traphal.
Aangezien dit een gemeenschappelijke ruimte is zijn hier geen foto's van genomen.
Toevallig was er veel schade van het gelijkvloers naar het 1ste verdiep, en naar het 2de verdiep (ons appartement) helemaal NIKS van schade..
we zijn ook heel voorzichtig geweest, er is dus niks door ons van schade gekomen.
daar deed ze al lastig over maar hebben we (tot nu toe) niks meer van gehoord.
We vroegen toestemming of een afvoer enzo te maken en een aftakking voor onze wasmachine op aan te sluiten. Dit was geen probleem voor hen.
Enkele dagen na haar boze mail ivm de traphal kregen we terug een kwade mail dat de bewoonster onder ons waterschade had, door een lek van onze wasmachine.
(deze was niet eens gesitueerd waar de onderbuur 'waterschade' had.. Dit bleek echter gewoon een beetje water te zijn die in haar afvoerputje van de douche naar boven kwam.. (te verwaarlozen hoeveelheid).
in oktober begint alles hier te beschimmelen... de muren, ons bed, de ruit, ... De ruit in de slaapkamer sluit ook helemaal niet goed af, als het hevig regent komt het water zo naar binnen. Alsook de wind..
We contacteerden haar hierover, ze kwam langs en beweerde dat het onze schuld is omdat we onze ruit niet openzetten tijdens het douchen (de douche staat in de slaapkamer).
Blijkbaar (?heb ik toch gehoord?) moeten zij dan een nieuwe ruit steken EN/OF het herstellen en zorgen voor een goede verluchting..
Uiteindelijk na veel zagen en doen hebben ze gezegd: in januari komen ze een nieuwe ruit steken. Dit zeiden ze in begin november.
we zijn eind maart en er is nog steeds NIEMAND geweest, ze hebben zelfs niks laten weten tot enkele weken geleden tot we hen zelf nogmaals contacteerden.
We zijn er in Juli komen wonen, midden augustus zijn ze Techem bakjes komen plaatsen op onze verwarmingen.
Het is een ENORM klein appartementje, (dat wel slecht geïsoleerd is, enkelglas heeft, ...).
We hebben enkele weken geleden onze opzeg gegeven en nu krijgen we een factuur van elektriciteit vanaf 13/01/2011 - 16/12/2011, gas van 23/04/2011 - 16/12/2011 en tmvw?? van 01/01/2011 - 16/12/2011.
We betalen maandelijks 75 euro extra voor deze kosten bovenop de huurprijs, op het einde van het jaar moeten we terugkrijgen als we teveel betaald hebben, of bijbetalen als we te veel verbruikt hebben.
De broodjeszaak heeft aparte meters, de 3 appartementen hebben gezamenlijke meters.
We zouden 132,18€ gemiddeld per maand verbruiken aan gas???
en gemiddeld in totaal zouden we nog 99,26 euro moeten bijleggen bovenop die 75 euro die we elke maand extra betaald hebben..
Kan dit zomaar? Want de facturatiedata kloppen niet eens, we wonen hier pas van in juli.. en niet van in januari, april, .. zoals de bovenstaande data!
Kloppen die bakjes van Techem wel nauwkeurig? vb tijdens de zomer als het hier verstikkend warm is registreren deze dan toch ook de warmte veronderstel ik..?
Het is hier mini, echt klein klein klein.. eigenlijk is het een studio'tje. dan kunnen we toch niet op enkele maanden tijd een gemiddelde hebben van 174,26€ kosten per maand?
we gebruikten enkel verwarming in de winter (enkele weken als het vroor), voor de rest nooit...
De elektriciteitskosten bedragen maandelijks 23,09€, en tmvw?? bedraagt 18,99€ maandelijks.
Nu je dit allemaal hebt gelezen, wat denken jullie hiervan?
Klopt dit allemaal dat de huisbaas dit allemaal kan eisen enzo? en zijn deze bedragen van de verwarming correct? of kunnen wij hier iets tegen doen?
De data van de factuur kloppen niet eens met de tijd wanneer wij hier woonden..
De vorige huurder van ons appartement is verhuisd naar hier beneden, dus die is niet moeilijk om te vinden.. want het is tenslotte zij die dit alles heeft verbruikt, en niet wij...
en wie weet heeft zij dit ook allemaal al moeten betalen van haar tijd dat ze hier woonde..
want 595,58€ bovenop de maandelijks 75€ op een tijd van Juli tot en met nu?
Alvast heel erg bedankt voor de hulp en de moeite op deze ganse boterham te lezen ;D
Groeten,
Kevin