Ik heb volgend probleem met mijn huurder, die binnenkort naar Nederland verhuist.
Ik heb met mijn huurder een contract van korte duur tot begin 2012. Half september heeft hij laten weten op 1 november weg te zijn en vanaf dan ook geen huur meer te betalen. Ik heb hem hierop een aangetekend schrijven gestuurd, maar dat haalt hij niet af op de Post blijkbaar, want ik heb na 2 weken de antwoordkaart nog niet teruggehad. Ondertussen heeft hij ook zijn huur van oktober nog niet betaald.
Kan ik de aangetekende brief per deurwaarder laten bezorgen en kan ik deze kosten dan ook meteen op hem verhalen?
Als hij binnnenkort met de noorderzon verdwenen is, kan ik hem dan laten dagvaarden via zijn werk? Ik weet immers niet waar hij gaat wonen, maar ik weet wel waar hij werkt. En wat met de gerechtskosten van het voor de vrederechter verschijnen, kan ik deze ook ten zijne laste leggen of moet ik deze zelf betalen. Want als de kosten die hij mij nog moet betalen vrijwel niet opwegen tegen de gerechtskosten, dan is het voor mij misschien niet de moeite.
En dan gaat de huurder (spijtig genoeg) gewoon zijn gangetje
groeten