duurtijd uitzetting

aquila
Topic Starter

duurtijd uitzetting

#1 , 10 aug 2011 11:17

Hoi,

Ik heb even een vraagje.

Mijn ouders verhuren een huis, maar de huurder hetaalde gedurende een lange periode niet. UIteindelijk zijn ze naar het vredegerecht gestapt. Huurder een paar keer niet komen opdagen, vrederechter iedere keer uitstel gegeven. Dan komt huurder ineens af met het verhaal dat de woning onbewoonbaar is, hij heeft advocaat onder armen genomen en wil dit officieel onbewoonbaar laten verklaren. Mijn ouders zien zich genoodzaakt om ook een advocaat te nemen om zich te verweren. Na het gerechterlijk verlof blijkt ineens dat de huurder ineens geen advocaat meer heeft en geen klacht meer wenst in te dienen. Mijn ouders natuurlijk opgelucht, de vrederechter gaat over tot zijn vonnis, waarbij de huurders de woning moeten verlaten. Dit is eind juli uitgesproken, maar de huurders zijn van dit vonnis nog niet op de hoogte gebacht.

Kan iemand mij zeggen hoe lang dit kan duren en hoelang het nog zal duren eer de huurder er echt definitief uit zal moeten?
Dit blijft maar aanslepen, de kosten blijven oplopen en de huurder betaalt ondertussen niet.

Bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 10 aug 2011 11:23

Je ouders dienen zelf door een gerechtsdeurwaarder het vonnis te laten betekenen. Vanaf de betekening van het vonnis hebben de huurders het aantal dagen in het vonnis bepaald om zelf het pand te verlaten. blijkt dat ze bij het verstrijken van die termijn nog aanwezig zijn dan zal de deurwaarder ze met de hulp van verhuisfirma, slotenmaker, politie en gemeentearbeiders uitzetten.

De kosten van de uitzettingsprocedure dienen uw ouders aan de deurwaarder voor te schieten, nadien zullen deze samen met de andere boetes en kosten waartoe ze middels het vonnis veroordeeld zijn desnoods via deurwaarder opgeëist worden bij de huurders.

aquila
Topic Starter

#3 , 10 aug 2011 11:37

ik heb eventjes naar mijn ouders gebeld, en ik moet toch een kleine correctie meedelen. De vrederechter heeft toen ze de laatste keer aanwezig waren op het vredegerecht meegedeeld dat gij zijn vonnis zal opmaken. Mondeling heeft deze wel gezegd dat dit betekent dat de huurders er uit zullen moeten. Maar eigenlijk hebben mijn ouders het officiele vonnis nog niet gekregen. Dus mijn vraag was hierover. Hoe lang duurt het eer de vrederechter zijn vonnis opmaakt en opstuurt naar mijn ouders. De vrederechter had gezegd dat dit via de post zal worden opgestuurd. Dit was ongeveer 27 juli. Kan het maanden duren vooraleer de vrederechter zijn officiele vonnis opmaakt en naar min ouders opstuurt?

Reclame

Vandebos

#4 , 10 aug 2011 13:42

Informeer u bij de griffie van het vredegerecht. Soms kan daar wel wat fout lopen...

aquila
Topic Starter

#5 , 10 aug 2011 16:28

dit zullen wel doen

alvast bedankt

Terug naar “Huren”