De technieker riep mij tijdens zijn onderzoek erbij en verklaarde dat ik 'chance' had. Er zit een scheur van 12 cm; mijn waterleiding zou al aangetast zijn en hij schreef ook dat mijn WW stuk is. Hij vond het zeer vreemd dat dit niet bij vorige controles was opgemerkt aangezien zo een scheur er niet in 1 jaar komt.
De boiler is afgekeurd en de technieker heeft een aanvraag ingediend voor het dringend vervangen van mijn boiler. (productiejaar 1986)
Er is ook een waterlek geconstateerd maar dit zou moelijk op te sporen zijn.
Heb tot op heden, gelukkig, nog warm water en verwarming dus op zich klaag ik daar niet over maar het gaat mij om veiligheid en principe. (het warm water en verwarming zou op den duur wel wegvallen zei hij)
Tot op heden (2/2/2009) is mijn boiler nog altijd niet vervangen.
Ook is mijn factuur per maand aan gas 180 euro (woon alleen) de oppervlakte dat ik verwarm is ongeveer 56m² aangezien 2 kamers gewoon als stock worden gebruikt en niet verwarmt worden. Moet wel zeggen, alle ramen zijn enkel beglazing.
Is er geen termijn van vervanging voor de boiler? En kan ik mijn verhuurder in gebreke stellen?
Tweede punt; door mijn enkele beglazing en oude staat van gebouw heb ik zeer veel condens. Nu dat op zich is normaal in de winter maar ik verlies zoveel water dat ik dagelijks 3 liter water uitwring. Op heel mijn vensterbank liggen nu dweilen. Ondanks dit geraken ze overdag, wanneer ik werk, doorweekt en druppelt er water op mijn tapijt maar ook elektrische bedradingen en modem geplaats door de verhuurder.
Wat kan ik hier aandoen? Heb namelijk schrik voor kortsluiting. (Heb ook gemerkt dat de rubber tussen de ramen aan het wegteren is van ouderdom waardoor bij slagregen, het regen gewoon binnen druppelt.) Als ik met mijn vinger tegen de grote raam duw, dan zie je de raam gewoon meegeven naar buiten; enkel glas.
Zo een hele boterham

Groeten,
Lena