probleem met minderbedeelde huurder

gvm
Topic Starter

Re: probleem met minderbedeelde huurder

#31 , 08 apr 2011 15:43

mijn minderbedeelde huurder heeft met uitzondering van wat ongedierte geen huisdieren.
voor niets of niemand een gram respect, venijnig brutaal en vuilgebekt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
gvm
Topic Starter

#32 , 14 apr 2011 12:19

vandaag is er een vrolijke vriend van Eandis langsgeweest om z'n gas- en elektriciteitsmeter opnieuw af te sluiten. op 22 maart waren die terug opengezet, waarschijnlijk na bemiddeling door het ocmw.
wat kan ik doen als hij met de noorderzon verdwijnt? ik heb het vermoeden dat er zoiets gaat gebeuren. moet ik dan de gewone procedure tot uithuiszetting volgen, of volstaat het te laten betekenen en na 30 dagen door de deurwaarder te laten vaststellen dat hij er niet meer woont? wat met de rommel die hij achterlaat?

het zou me natuurlijk een pak geld schelen als ik 'm niet moet laten uitzetten.

Vandebos

#33 , 14 apr 2011 13:16

Je kan op de dag in kwestie een vaststelling van leegstand laten verrichten.

Reclame

gvm
Topic Starter

#34 , 14 apr 2011 13:35

en wat als hij enkel z'n 3 onderbroeken en 2 paar kousen mee heeft, en de rest achterlaat? 't zijn mijn goederen niet, en ik kan met die rommel niks doen.

Vandebos

#35 , 14 apr 2011 13:40

Normaliter zal de deurwaarder de nodige troepen verwittigen (slotenmaker, verhuisfirma, politie, stadswerkers, ...) om het pand leeg te maken op de dag van de uitzetting mocht dat nodig blijken. Als blijkt dat bij aankomst van de deurwaarder het pand reeds leeg is zal deze onmiddellijk de troepen in kwestie afbellen. U hebt dan wel een annulatiekost te betalen voor bv slotenmaker en verhuisfirma doch dit is beduidend lager dan de kosten mocht het een gewone uitzetting zijn.

Indien het pand nog vol staat, zal er door de deurwaarder een selectie worden gemaakt van openbaar te verkopen goederen, goederen voor de vuilbak en goederen die tijdelijk in een gemeentopslagplaats zullen opgeslagen woorden. de kosten hiervan dien je voor te schieten zie je misschien ooit terug (als de huurder bv de lotto wint..).

gvm
Topic Starter

#36 , 19 jul 2011 19:22

*update*

de huurder in kwestie werd uitgezet. de deurwaarder is langsgekomen zonder slotenmaker omdat de deur toch open stond, de verhuisploeg heeft enkel wat kleren meegenomen, de rest was waardeloos en is blijven staan om de kosten te beperken. ondertussen heb ik alles eruit geflikkerd en meegegeven met 't grof vuil, opgeruimd staat netjes. 't appartement is ook volledig uitgebroken, ik kan aan de renovatie beginnen.

vandaag kreeg ik een aangetekend schrijven van de schuldbemiddelaar die aangesteld werd door de arbeidsrechtbank, met een voorstel tot regeling. nu blijkt dat de schuldenberg net geen 16000 euro bedraagt, en dat tegenpartij een beperkt maandinkomen heeft. niks nieuws onder de zon, eigenlijk.
wel bepaalt de schuldbemiddelaar de kosten voor woonst forfaitair op 500 euro, en het leefgeld op 100 euro per week. dit heeft als gevolg dat er amper overschot is om de schulden af te betalen.
hierbij stel ik mij de vraag of tegenpartij geen prioriteit krijgt voor een sociale woning, gebaseerd op zijn inkomen en gezondheidstoestand, zodat de forfaitaire kost lager kan ingeschat worden. nu verblijft hij op een appartement dat door zijn inmiddels overleden partner gehuurd werd, en de verhuurder weigert hem een huurcontract te geven, waardoor zijn woontoestand erg onzeker is geworden. het lijkt mij dan ook dat hij daar niet eens officieel ingeschreven is.

ook zag ik de vrolijke jongen in kwestie de laatste weken meermaals in een café aan de toog hangen, iets dat me niet echt logisch lijkt gezien zijn beperkte budget. het zal wel aan mij liggen...

in het schrijven van de advocaat wordt gemeld dat weigering van het voorstel resulteert in de vraag aan de arbeidsrechtbank om over te gaan tot collectieve schuldenregeling. ik vind dat redelijk grof, omdat dit neerkomt op het zomaar moeten aanvaarden van een afbetalingsplan dat er eigenlijk geen is.

heb ik hier nog ergens verweer tegen, of moet ik aanvaarden dat ik mijn geld niet zal terugzien en dat mijnheer uiteindelijk zonder schulden door het leven gaat?

Vandebos

#37 , 19 jul 2011 19:30

Het laatste. Welkom tot de club.

gvm
Topic Starter

#38 , 19 jul 2011 21:56

ok, als ik het niet meer zie zitten maak ik even een bergje schulden, ga wat janken bij 't ocmw, en na een dik jaar begin ik met een propere lei.

roharro
Juridisch actief: Ja

#39 , 19 jul 2011 22:10

't appartement is ook volledig uitgebroken, ik kan aan de renovatie beginnen

Zeer moedig! Let maar op dat het OCMW , na renovatie, de woning niet probeert op te eisen om er een andere wanbetaler op uw kosten in te huisvesten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

gvm
Topic Starter

#40 , 19 jul 2011 22:16

waarom zou het ocmw dat doen? ik heb niets te maken met die bende ***

Terug naar “Huren”