Hebben enkel nog maar eens de hoofdkast uitgelegd. Meter draaide niet. Maar er komt iemand vast stellen wat allemaal naar onze verdeelkast gaat en waar het gebruik naartoe gaat (moest van de huurdersbond). Ik probeer op zoveel mogelijk vragen te antwoorden. Dus sorry dat ik de uwe nu pas beantwoord. Momenteel met het overlijden van mijn mama en nu dit. Is het soms nogal chaotisch. Ik apprecieer jullie hulp enorm.voor de zoveelste keer : heeft u gedurende een bepaalde periode ( bvb een nacht) alle stopcontacten uit getrokken ?? en heeft u dan verbruik vastgesteld?
Zal ik vanavond even checken bedankt voor de tip!Aan TS, gewoon uit nieuwsgierigheid: je zegt dat het water uit een boorput komt... Je zou bijvoorbeeld heel gemakkelijk kunnen nagaan of de waterpomp aangesloten is op jouw meter, als dat zo is, dan mag je er van uitgaan dat er nog meer op jouw meter zit. Als je de elektriciteit aflegt, kan je dan water nemen? Indien niet, dan zit die pomp aangesloten op jouw meter.
Ik denk dat je beter afscheid neemt van die woning en op zoek gaat naar een andere legale woning.Kleine update:
Zijn gisteren naar advocaat geweest en hij vond dit alles ook zeer verdacht.
Ook merkte hij op dat de factuur van de elektriciteit van ons adres op de zaak staat van de verhuurder.
(Op zijn domein is een loods waar hij voeders voor dieren verkocht, maar nu heeft hij in Beernem een winkel geplaatst). Aangezien we op het domein van hem wonen kan dit dus wel kloppen. De facturen waren over 3 jaar gespreid gemiddeld 1450€ + hij krijgt de BTW terug.
Ik betaal als het een normale verhuurder is met plezier die 1450€, ook al krijgt hij de btw terug en betalen wij dus die aan hem (hij maakt dus de BTW winst), maar dat zal mij worst wezen want dat bedrag was je sowieso kwijt als hij het niet op zijn BTW gooit. Maar de advocaat vond het dan nogal raar dat hij dan aan een bedrag van 3300€ kwam. Er zijn ook nergens facturen en dergelijke die spreken over 3300€.
Vandaag de gemeente gebeld of het wel verhuurd mag worden en daar wisten ze mij te vertellen dat 106A nooit bij 108 behoort (ons huisbaas zijn nummer) en dus niet op het perceel staat van hem. Ze was dan ook verwonderd dat wij op zijn domein wonen. Ze wist ons ook te vertellen dat je een werkhok niet zomaar mag verbouwen tot woning zonder vergunning. Ze vond ook nergens de aanvraag hiervoor terug.
Dus er zijn enorm veel rode vlaggen aan het verschijnen. Sinds ze weten dat we met het uitzoeken van alles is ons verbruik gedaald naar 8kwh per dag. Dus valt hier nog iets over te bewijzen dat er iets niet klopt? Kan een elektricien uitzoeken naar waar alles gaat als zij al iets veranderd hebben ?? (Misschien in hun loodsen of dergelijke)