Ontbinding contract wegens discriminatie

bambipower

Re: Ontbinding contract wegens discriminatie

#16 , 13 feb 2016 18:59

Antwoord aub op de vraag : staat er iets in uw huurcontract met betrekking toegang kelder.

Zoniet, weigert u haar toegang... waardoor ze misschien blij zal zijn als u weggaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#17 , 13 feb 2016 19:10

Ik volg Xenophon, uiteraard geen leuke situatie, maar om zomaar het huurcontract te ontbinden is er wel wat meer nodig. Bewijskracht gaat ook een probleem zijn hier, bv. het argument dat uw studies door haar schuld mislukt zijn zal snel weggelachen worden.

eylis

#18 , 14 feb 2016 13:17

bambipower heeft de sleutel tot de oplossing aangegeven: wat staat er in het contract mbt toegang verschaffen tot de kelder.?Indien dat nergens vermeld staat, verschaft u GEEN toegang tot de kelder. En dan stelt u ter oplossing voor dat het contract in der minne meteen beeindigd wordt en ze een ander contract opstelt waarin de clausule mbt toegankelijkheid tot de kelder wél in vermeld staat. Dan ondertekent u haar ondertekend exemplaar van de gezamelijke opschorting van het lopende contract. En ondertekent u het nieuwe contract NIET :-)

Reclame

KJ86

#19 , 14 feb 2016 18:11

Als je het advies van eylis zou volgen, bekom je de overeenkomst voor de minnelijke beëindiging op een bedrieglijke wijze.
Juridisch helemaal verkeerd!

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#20 , 14 feb 2016 18:56

Ik moet ook nog de verhuurder zien die onder dergelijke omstandigheden het eerste contract minnelijk zou beëindigen vooraleer het tweede was ondertekend. Bekrompen gaat niet noodzakelijk samen met debiel (terugdenkend aan een 80-jarige kotbaas die serieuze stokken in mijn jeugdig liefdesleven stak door luidkeels voor mijn deur te kraaien dat zijn huis geen bordeel was en ik met mijn lichtekooien ergens anders moest heentrekken. Dat hij elke avond de stroom afsloot hielp ook niet (hoewel ik gescoord heb met kaarsjes en allerhande moeite kostende prullaria die als romantisch gepercipieerd werden maar eigenlijk pure noodzaak waren).

Ik kan er naast zitten maar m.i. is het TS er vooral om te doen om zo snel en goedkoop mogelijk weg te raken uit een contract waarbij dat niet voorzien is. In dat geval werkt maar één zaak: aan tafel zitten en tot een akkoord komen.

Maar pour la petite histoire zou het me ook benieuwen te leren wat contractueel voorzien was ivm die kelder.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

eylis

#21 , 14 feb 2016 19:28

Het beeindigen van het contract is niet bedriegelijk. Ten eerste is het een voorstel. De verhuurder heeft de keuze om dan wel of niet het contract te beendigen. Hoe en waar gaat de verhuurder hard maken dat de beeindiging op bedriegelijke wijze is gebeurd? Ik heb deze gezamelijke overeenkomst tot beeindiging op bedriegelijke wijze moeten tekenen van mijn huurder? En wat was de bedriegelijke wijze mijn beste? Dat ze daarna een nieuw contract zou tekenen. Een contract verbreken houdt - nogal evident- in dat er geen verplichting meer is tussen beide partijen. Ten tweede is het een logisch voorstel om de eenvoudige reden dat verhuurder eigenlijk in de kelder zou moeten kunnen, maar dat contractueel niet kan. Er moet dus een huurcontract komen waar die clausule wel in staat. Verhuurder heeft in feite een jridische fout gemaakt in zijn initiele contract, denkend dat hij/zij zomaar tepas en te onpas door de privévertrekken van zijn huurder kan en mag struinen. niet dus. . Dus hij vernietigt maar best dat contract, dan kan hij/zij weer in zijn kelder. en maakt dan een nieuw contract op waarmee hij/zij wél in de kelder kan. Maar er is géén verplichting van de huidige huurder om dat nieuwe contract te ondertekenen. Verhuurder zoekt dan een nieuwe huurder die wel een contract wil teken waar instaat dat de verhuurder door z'n privévertrekken mag en kan om in de kelder te komen. Denken dat je als verhuurder zomaar door de ver'trekken van je huurder mag, dàt is bedriegelijk.

KJ86

#22 , 14 feb 2016 21:32

En wat was de bedriegelijke wijze mijn beste? Dat ze daarna een nieuw contract zou tekenen.
Je geeft het antwoord zelf.
Flink zo, dikke duim!

eylis

#23 , 15 feb 2016 20:41

dat antwoord is enkel wat de verhuurder zou kunnen antwoorden beste KJ86. En dat is geen bewijs :-) Dus stel dat de verhuurder daarmee naar een rechtbank zou trekken en haar/zijn verweer zou dus zijn: ik heb dit contract op bedrieglijke wijze moeten verbreken omdat mijn huurder zei dat ze achteraf een nieuw contract zou tekenen. snap j' m? Precies....

Terug naar “Huren”