Goedenavond,
ik heb het volgende probleem:
Ik huur samen met mijn huisgenoot een appartement. Er is geen sprake van een relatie.
Beiden hebben het contract getekend, ik veronderstel dus dat we beiden hoofdhuurder zijn.
Sinds deze maand heb ik een serieus geschil met mijn huisgenoot. Daarbij is er, van zijn kant, sprake van vernieling van mijn gerei & bedreigingen sinds deze week.
Het probleem: hij wou er per direct uit (alles opzeggen), en mij eigenlijk uit huis zetten. Ik heb dit geweigerd en wil de 3 maand opzeg die in het contract met de verhuurder beschreven staat (of tenminste mij een fatsoenlijke termijn geven om iets anders te zoeken).
Vandaag vind ik een brief waarin hij aangeeft niet te zullen meewerken aan gezamenlijke opzeg tot afloop van het contract (dec 2012).
Gezien de huidige situatie, voor mij onaanvaardbaar.Het gaat (denk ik, want mijn exemplaar van het contract heeft hij blijkbaar weggenomen van zijn plaats) om een 3-6-9 contract.
Het contract is niet geregistreerd. Ik ben niet gedomicilieerd op dit adres, de huisgenoot wel.
Wat zijn hierin mijn opties indien huisgenoot blijft weigeren mee te werken?
Ik dacht hieronder iets te lezen van vredegerecht. Kan iemand mij aangeven op welke termijn zoiets dan opgelost kan zijn?
Ik wil btw ogenblikkelijk de 3 maand opzeg geven om hier weg te zijn, na de geuite bedreigingen.
Zijn er nog andere mogelijkheden?
Mvg,
Perpentijn