Ik ben een alleenstaande mama met 2 tieners.
Vorige week kreeg ik een brief in mijn bus dat ik eerste reserevekandidaat ben voor een sociale huurwoning.
Aangezien ik al meer dan 4 jaar op de lijst sta krijg ik ook een sociale huurpremie.
Wat mijn petje te boven gaat is volgende.
Als de kandidaat die voor mij staat de woning aanvaard en ik heb geweigerd ik als nog mijn huurpremie kwijt ben. Waar is je recht dan om 1 keer te weigeren?
Ik ben de woning ook gaan bekijken. Een woning met 3 slaapkamers. Ik was super enthousiast tot ik de slaapkamers zag. 2 mooie slaapkamers. Maar de 3de heeft een afmeting van 2,3x2,8m. Hoe ooit kan je daar een bed, bureau en kleerkast inkrijgen??
Ik heb hiervoor gemaild naar Vivendo, antwoord was dat dit een huis is voor 5 personen. Maar ik weet ook dat elk kind een eigen kamer moet hebben.
Ook weet ik dat er in dezelfde wijk een huis al sinds augustus leeg staat. Een huis waarvan ik weet dat de slaapkamers wel voldoende zijn.
Ik weet niet meer wat te doen. Ik kan het mij niet permitteren om mijn huurpremie kwijt te geraken. Ik werk fulltime en flexi.