De makelaar doet ook gewoon maar haar werk. Als je opmerkingen stuurt en ze is niet akkoord, heeft ze het recht om repliek te geven.
Ik heb niet de indruk dat ze u persoonlijk lastig valt. Persoonlijke verwijten of bedreigingen?
Door dat de verhuurder in Nederland woont, moet je dagvaarden met deurwaarder. Simpel verzoekschrift is niet mogelijk.
Ik blijf er bij, het probleem is voorlopig opgelost en er is geen reden om een procedure voor het vredegerecht op te starten.
Er staat op papier welke schade dat er betwist wordt. De discussie kan verder gezet worden over een jaar (misschien langer, niet te veel op rekenen) op het einde van de huur als de verhuurder of zijn vertegenwoordiger de schade probeert aan te rekenen.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de schade die betwist wordt dermate minimaal is dat de kost, de procedure niet waard is.
Beste KJ86,
Met deze zou ik u willen vragen, op te houden met hier (advies) lees (Vonnis) te geven dat haaks staat op wat de wet voorschrijft.
Exact juist een immo kantoor, moet zich des te meer aan de wet houden, omdat verondersteld word dat juist zij de wet zouden moeten kennen en juist zij hun deontologische code moeten respecteren.
In geval van TS heeft de immo nog niks van enige kennis getoond van de huurwetgeving of respect getoond voor hun deontologie.
Het enige dat ze wel doen is alle regels overtreden en louter om hun eigen illegaal geldgewin.
TS komt hier raad vragen voor haar probleem en omdat TS de nodige kennis heeft van wat normaal is bij het aangaan van een huurcontract en daardoor tegenspartelt tegenover de illegale praktijken van de immo zit zij nu in deze situatie.
Het is dan ook totaal verkeerd dat ze hier nog eens door jou visie word gevonnist. U geeft geen advies, u geeft een vonnis. Hou daar mee op.