Hoi iedereen,
Heb probleem met verhuurder.
Er is vochtrobleem in de huurwoning ( zie mijn vorige post ).
Vloer is opgebold en er is schimmel op onze kleren, meubels en dergelijke.
Al 4 maanden repareren ze die vloer niet en in plaats daarvan hebben ze de dakgoten komen repareren zonder mij te verwittigen. 2 weken voor de werken aan de dakgoten is wel een aannemer langsgeweest die het dak heeft bekeken, maar niemand heeft aan mij iets gezegd.
Ivm het vloer heb ik ze samen met huurdersbond een aangetekend brief opgestuurd, maar ze hebben die brief niet opgehaald en die werd aan mij terug bezorgd.
Mijn vragen:
1) Ze zijn die dakgoten komen repareren zonder mij te verwittigen. Mag dat?
2) Als ze de vloer zullen komen repareren, hoelang op voorhand moeten ze mij verwittigen?
3) Ze repareren die vloer al 4 maanden niet, mag ik voorlopig stoppen met het betalen van het huur?
4) Ik ben aan het nadenken om naar VR te stappen, maar ze zijn mij bang aan het maken dat ik de tuin slecht onderhoud ( ik maai het gras wel, maar de stuiken knip ik niet af, ze zijn langer geworden in de hoogte maar niet storend) en ook dat ik slecht het zwembad onderhoud ( Daar is een zwembad, ik zwem daar niet in en het water is groen maar de pompinstallatie liet ik wel draaien in de zomer en die werkt zonder problemen, alleen het water is groen). Ik denk dat het tuin en zwembad ik zelf mag kiezen hoe ik ounderhoud, als ik maar voor het einde van de contract alles in goede staat afgeef...
Alle tips zijn welkom.
Het zijn wel rijke mensen en ze hebben een 15tal huurwoningen die ze verhuren. En ze luisteren niet echt naar mij.
Michael