Om even hierop terug te komen.
Ik bevind me momenteel in een onaangename situatie die hierop betrekking heeft. Een 2tal jaar geleden huurde ik een studio in Leuven tijdens mijn studies. Ik ben na het afronden van mijn studies nog enkele maanden daar blijven wonen toen ik al werkte.
Mijn kotbaas heeft toen gevraagd een nieuw contract aan te gaan omdat dit voor hun gemakkelijker zou zijn en voor mij geen verschil zou maken.
In al mijn naïviteit heb ik toen niet goed opgelet op het feit dat het eigelijk een contract met intentie tot plaatsen van hoofdverblijfplaats is. Wat ik dus nooit heb gedaan omdat ik toen al op zoek was naar een appartement in Gent.
Deze ochtend krijg ik een bericht dat er een boete van 754 euro is toegekomen met de vraag om dit zo snel mogelijk te betalen. Het is ondertussen meer dan anderhalf jaar na datum.
Vanuit juridisch standpunt, ben ik verplicht om dit te betalen of valt die schuld op de verhuurder?
Er staat wel in het contract:
Art. 7 alle belastingen van welke aard ook, die op het gehuurde goed gegeven worden, zijn ten laste van de verhuurder.
In hoop dat iemand wat duiding kan geven.
Alvast bedankt,
Koen