---------------
Artikel 3 : Duur van de overeenkomst.
Huidige overeenkomst wordt aangegaan voor de vaste duur van 9 jaar en kan verlengd worden met een periode van 9 jaar. De huurder zal investeringen doen met het oog om minimale exploitatie van 9 jaar. De overeenkomst kan steeds in onderling overleg worden verlengd. Partijen kunnen bovendien te allen tijde de lopende huur beëindigen, op voorwaarde dat hun akkoord wordt vastgesteld bij authentieke akte of bij een verklaring, voor de rechter afgelegd. De huur vangt aan op 01 september 2016.
----------------------
Graag had ik vernomen wat de juiste juridische betekenis is van dit artikel.
1) "vaste duur":
a) betekent dit dat de huurder de huur niet vroegtijdig - na elke driejaarlijkse periode - kan opzeggen?
b) is art. 14 van de handelshuur - huur hernieuwing aan te vragen ten vroegste 18 maanden en ten laatste 15 maanden voor beëindiging van de lopende huur - hier ook nog van toepassing?
c) indien het antwoord op b ja is, betekent dit dan dat de huurder 3 huur hernieuwingen - dus in totaal 36 jaar - kan aanvragen?
2) "De overeenkomst kan steeds in onderling overleg worden verlengd"
a) wat moet ik onder 'onderling overleg' verstaan? Kan ik als verhuurder - na de eerste 9 jaar - de verhuring gewoon stopzetten?
Graag jullie visie?
groetjes, Paco