Plaatsbeschrijving huurappartement

GB2702
Topic Starter

Plaatsbeschrijving huurappartement

#1 , 03 aug 2013 11:43

Beste forumleden,

ik ben eigenaar van een appartementje aan zee dat ik bemeubeld wil verhuren.

Ik stel me echter één vraag hierbij, ik maak sowieso een plaatsbeschrijving van het appartementje met een duidelijke omschrijving van de meubels die er in staan
(vb. woonplaats: een grijze vierkante metalen tafel uittrekbaar tot een rechthoekige tafel met glazen blad, 4 identieke stoelen zijnde metalen onderstel met zwart lederen zittingen, een grenenhouten tv meubel met 2 deuren en 2 laden en een flatscreen tv van 41 inch merk samsung, een grenenhouten dressoir kast met 4 deuren, een grenenhouten barmeubel met 1 lade en een valdeur, 2 zwartlederen zetels 1 3-zit en 1 2-zit, een rechthoekige grenenhouten salontafel;
Keuken: volledig ingerichte keuken met toestellen, vaatwasser merk miele, combi-oven merk,philips een waterkoker merk philps, een zwart senseo toestel, glazen, borden, bestek voor 6 personen. 3 kookpotten, 2 pannen
Slaapkamer 1:....
Slaapkamer 2:....
Badkamer:....
....

Dit wordt dan ook samen met de huurders overlopen op de dag van tekening contract en alsook geregistreerd samen met het huurcontract. Is deze plaatsbeschrijving dan voldoende om mijn meubels te vrijwaren van een eventuele beslaglegging door een deurwaarder bij mijn huurders?

Ik heb niet van alle stukken in het appartement facturen, daar sommige gekregen zijn en sommige stukken ik via tweedehands verkoop heb bekomen.

Ik weet het het is misschien zo dat ik me al ongerust aan het maken ben voor niets maar wil toch voorbereid zijn. In het slechtste geval zal ik mijn meubels verwijderen en dan stockeren maar ik wil me deze kosten eigenlijk besparen.

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 03 aug 2013 11:49

Misschien ook foto's maken en opnemen in de plaatsbeschrijving, best elke foto een nummer geven.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 aug 2013 12:23

En nummertype van apparaten vermelden.
Gezien het geregistreerd zal zijn, hopelijk op een datum ver voor de datum van opschrijven, kan deurwaarder niet veel meer doen denk ik.

Reclame

Lightning

#4 , 03 aug 2013 12:47

...Is deze plaatsbeschrijving dan voldoende om mijn meubels te vrijwaren van een eventuele beslaglegging door een deurwaarder bij mijn huurders?...
Nee

GB2702
Topic Starter

#5 , 03 aug 2013 12:53

Dat van die foto's is inderdaad misschien een goed idee. moeten deze dan ook afgedrukt worden of is het voldoende om deze te maken, verwijzen in de pkaatsbeschrijving en deze dan bewaren op een cd die dan aangetekend naar mezelf opsturen en deze dan in gesloten omslag te bewaren? Of maakt het niet uit dat de plaatsbeschrijving zo misschien enkele 10-tallen pagina's bevat?

Lightning, wat moet ik dan doen om zeker te zijn dat ze niets van mij zouden kunnen meenemen?

Lightning

#6 , 03 aug 2013 13:03

Niet bemeubeld verhuren.

sloeberken

#7 , 03 aug 2013 13:35

Of de plaatsbeschrijving laten opmaken door een deurwaarder, maar als ze iets meenemen of beschadigen is het steeds een probleem. Iets verhuren of huren daar kun je nooit alle resico's uitsluiten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Huren”