Ongedierte in pand

miloke

Re: Ongedierte in pand

#91 , 12 apr 2012 12:18

Ik wens u heel veel sterkte en hopelijk kan je daar snel weg en kan je tot rust komen in je volgende woonst.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ludoke

#92 , 12 apr 2012 13:47

deleted

Paurths
Topic Starter

#93 , 07 dec 2012 20:21

'k Dacht een update te plaatsen...

De zaak is sinds eeuwig in beraad op het vredegerecht...

Ik bracht volgende stukken aan :
- Uitgebreid plaatsbeschrijf van 50 pagina's met foto's van alle gebreken, opgesteld op de eerste dag dat ik de woning betrok
- Alle aangetekende zendingen die onbeantwoord bleven
- Foto's en beschrijving van de "het stort" dat zich boven mijn keuken bevond en waar houtworm en boktor gretig huishield. (Drukke baan, als er een vrachtwagen voorbijreed dan daverde het huis, 's morgens was mijn keuken redelijk "bruin", van de houtworm die door het plafond viel/trilde)
- Communicatie met & van de firma RentoKil ivm de vlooienplaag die toesloeg 2 à 3 nadat ik de woning had betrokken, met daarin expliciete vermelding dat de vlooienhaarden reeds geruime tijd aanwezig moeten zijn geweest in de woning gezien het aantal haarden en de grootte ervan
- factuur van Rentokil
- facturen en rekeningen van verdelgingsproducten die ik had aangekocht om de vlooien te bestrijden
- Brieven van dokters met vaststellingen van de honderden vlooienbeten die ik over mijn hele lichaam had
- Conclusie van het onderzoek van Wonen Vlaanderen en hun advies aan het gemeentebestuur
- Besluit van het gemeentebestuur waarin ze de woning effectief onbewoonbaar verklaarden en ik de woning zo snel mogelijk diende te verlaten
- Ziekenbriefjes van maart, april en juni
- doktersverklaring waarin staat dat ik besmet ben met Borrelia, vanaf midden juli is dat zich beginnen manifesteren (http://nl.wikipedia.org/wiki/Borrelia_burgdorferi) (ik ga moe slapen en ik sta doodmoe op, lichamelijk dan, om nog te zwijgen van de lintwormen die ik als cadeau meekreeg van die parasieten. Psychologisch, ik heb nog steeds nachtmerries van mijn verblijf in de Hel op de krijgsbaan 5 te Temse, en ben constant neerslachtig, mijn relatie is tevens op de klippen gelopen)

Ingeleid op 23 april 2012.
Op 11 juni, na tweemaal verdaagd te zijn, conclusies neergelegd eisende en verwerende partij. (advocaat van verwerende partij kwam gewoon niet opdagen)
Voor uitspraak op 16 juli.
Op 3 september krijg ik een brief dat er een document ontbreekt in het dossier, namelijk de brief van het Gemeentebestuur waarin zij de woning onbewoonbaar verklaren. (ik ben 100% zeker dat die brief mee in het dossier zat) Die brief dan alweer meteen op de griffie bezorgd.
Uitspraak verdaagd tot 24 september
Uitspraak verdaagd tot 22 oktober
Uitspraak verdaagd tot 19 november
Uitspraak verdaagd tot 3 december
Uitspraak verdaagd tot 17 december

en zo blijft dat maar duren... ongelooflijk...
Ik begin zelfs te gaan geloven dat ik die zaak nog ga verliezen :shock: :(
De eigenares van de woning heeft met elke vorige huurder op het vredegerecht gezeten. Iedereen ging daar lopen, maar zonder zelf een zaak aan te spannen, dus deed zij dat, en telkens heeft ze gewonnen.
Er loopt tevens een zaak van de verhuurder tegen de huurder die voor mij in de woning woonde. Deze is al aan de gang van januari 2012... De verhuurder had de zolder omgebouwd tot dakkapel, met inkijk bij de buren, zonder architect, zonder bouwvergunning, en dit heeft, in het zwart uiteraard, een 16 maanden aangesleept, en de huurder heeft dan uiteindelijk de woning verlaten zonder de laatste 3 maanden huur te betalen. Verhuurder had ook de gewoonte zich toegang tot de woning te verschaffen overdag als er niemand thuis was.

Reclame

Paurths
Topic Starter

#94 , 19 dec 2012 11:33

Bon, juist gebeld naar het vredegerecht, uitspraak is andermaal uitgesteld, naar 14 januari. :shock:
Nu heb ik wel niet gevraagd welk jaar, maar ik neem aan dat dat toch wel 2013 zal zijn :? :?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#95 , 19 dec 2012 11:47

En wat zegt uw advocaat hierover?
Wat was de motivering voor het uitstel?

Paurths
Topic Starter

#96 , 23 dec 2012 10:13

Mijn advocaat : De gang van zaken is werkelijk hallucinant, maar schijnt “gewoon” te zijn in Sint- Niklaas… Langzaam aan onwaarschijnlijk

Motivering? Die heb ik nooit gehad. Ik wist niet dat dat verplicht was?

Paurths
Topic Starter

#97 , 24 jan 2013 08:43

Andermaal uitgesteld, tot 28 januari. :?

Mijn advocate neemt aan dat ze in het kanton Sint-Niklaas in een diepe winterslaap gesukkeld zijn,
en niet meer met een simpel belletje gewekt kunnen worden, dat daar inmiddels klokke Roeland voor nodig is.

In een andere zaak, ook tegen mijn ex-huisbaas heeft ze haar besluiten reeds maanden geleden neergelegd, maar tot hiertoe heeft ze nog niks van reactie ontvangen.

Ik weet intussen dat de vrederechter dikke maatjes is met de advocaat van de tegenpartij (gaan samen golfen enzo.), en ik begin stilaan 'verkeerde' dingen te denken. Dat deze zaak (zaken) moedwillig onder het stof worden geschoven... :evil:
Hopelijk beeld ik me dat maar in... :?:

FreelancerIT

#98 , 24 jan 2013 13:43

Ik heb juist even uw topic doorgenomen, ik kan me de miserie amper voorstellen waar u al die tijd heeft ingezeten. Ik hoop dat uw situatie in elk geval genormaliseert is.

Paurths
Topic Starter

#99 , 30 jan 2013 10:15

Ik woon sinds juli in een andere woning.

En opnieuw uitgesteld, naar 25 februari ...
pff, dit wordt werkelijk hallucinant

Paurths
Topic Starter

#100 , 27 feb 2013 00:21

Allé, nogmaals uitgesteld, naar 11 maart... werkelijk hallucinant

Paurths
Topic Starter

#101 , 27 feb 2013 00:24

Even opsommen, het gerecht in actie....

Uitspraak verdaagd tot 14 januari
Uitspraak verdaagd tot 28 januari
Uitspraak verdaagd tot 25 februari
Uitspraak verdaagd tot 11 maart

Mariette

#102 , 05 mar 2013 22:16

Even opsommen, het gerecht in actie....

Uitspraak verdaagd tot 14 januari
Uitspraak verdaagd tot 28 januari
Uitspraak verdaagd tot 25 februari
Uitspraak verdaagd tot 11 maart
gelukkig leven we in een rechtsstaat!

Paurths
Topic Starter

#103 , 07 mar 2013 23:59

Ben benieuwd voor maandag...ppffff

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#104 , 08 mar 2013 00:03

We duimen :twisted:
Komt de pers mee in de zaal?

Paurths
Topic Starter

#105 , 08 mar 2013 10:01

De uitspraak gebeurt achter gesloten deuren, ik moet daar nooit zijn.
Mijn advocate zegt dat ze het nog maximum 1 week kunnen uitstellen, daarna zijn er 6 maanden uitstel geweest en kan het in deze zaak niet langer uitgesteld worden.
Indien het dan wel wordt uitgesteld heeft ze juridische grond om de korpsoverste (of zoiets) in kennis te stellen waarna er een onderzoek start.
Misschien kan het dan pas echt op de lange baan geschoven worden... :cry:

Pers inschakelen? Staan die te springen om zoiets? En wat voor invloed gaat zoiets hebben, negatief of positief...?

De zaak ivm de huurder die het pand huurde net voor mij is ook nog in behandeling.

Ben dit werkelijk zo beu als kouwe pap aan het worden.
Die verhuurster lijkt met alles weg te komen.
Soms vraag ik me af er daar meer aan de hand is.
Haar advocaat en de vrederechter zijn dikke vriendjes, dat had ik de eerste zitting al gemerkt...

Terug naar “Huren”