Moeilijke situatie ...
Voor mijn huwelijk woonde ik alleen in een appartementje en zat in schuldmiddeling. Ik leerde mijn vrouw kennen en ze is bij mij komen inwonen en bataalde toen een deel van de huur. Haar ouders vonden dat het tijd werd een eigen woonst te hebben en zij hebben toen een huis gebouwd waar we konden intrekken. Ikzelf was daar een beetje tegen want dan had ik geen zekerheid meer maar dan kreeg ik direct het antwoord .. Allé we zijn pas getrouwd, denk je nu al aan uit mekaar gaan. Dus ja, toen ging alles goed natuurlijk.
Afgelopen vrijdag verlies ik onverwachts mijn werk, de zoveelste keer al ondanks dat het mijn fout niet is ( herstructureringen ). Daardoor de zoveelste spanningen en verwijten die naar mijn hoofd werden geslingerd en kon dit niet meer aan. Heb dan ook een weekend kunnen nadenken en heb besloten van haar te scheiden.
Nu is het probleem dat ik 8 jaar huur heb betaald aan haar ouders, doordat ik huur betaal ( de helft ) kon zij zich meer permiteren want ik zit nog steeds in schuldbemiddeling en over een half jaar heeft ze nog een nieuwe wagen gekocht op naam van haar ouders.
Wat voor mij nu belangrijk is, is dat ik terug op mijn eigen benen kan staan natuurlijk. Heb reeds vanalles opgezocht en aangezien we geen huwelijkscontract hebben wordt alles verdeeld onder de twee. Slim gezien want een spaarrekening is er niet, de auto staat op haar ouders en het huis is ook van haar ouders.
Heb ik recht op een terugbetaling van mijn huur van al die jaren?
Tenslotte is de eigendom in al die jaren gestegen in waarde en heb ik een deel van het aanleggen van de tuin betaald, dom natuurlijk zonder bewijzen daarvan.
Hoe kan ik dit oplossen ...?