Nieuwe huurder betaald huurwaarborg niet

simonjo
Topic Starter

Re: Nieuwe huurder betaald huurwaarborg niet

#16 , 22 nov 2011 13:06

De minnelijke schikking bij de vrederechter was een no-show van de huurder, dus ineens maar dat verzoekschrift ingediend. Voorkomen op 1 december.

Wordt vervolgd...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 22 nov 2011 13:46

Het feit dat het zo snel kan voorkomen is positief... Als je zelf je zaak bepleit zeker in de loop van je betoog verwijzen naar het feit dat de gedaagde het zelfs niet de moeite vindt om naar de verzoeningspoging te komen. (gebrek aan respect voor de functie van ..; etc etc)

simonjo
Topic Starter

#18 , 16 feb 2012 21:32

Ondertussen verzoekschrift ingediend in november en 2x verschenen voor de vrederechter (na die verzoening), telkenmale dagen de huurders niet op, de eerste maal begin december heeft de vrederechter hen nog respijt gegeven tot begin februari omdat er geen huurachterstal was, alleen het probleem van een ontbrekende huurwaarborg bleef staan.

Nu op 2 februari terug verschenen, weer geen huurders te bekennen, geen huur betaald voor februari en de vrederechter heeft het huurcontract lastens de huurders ontbonden per 29 februari 2012, 1 maand verbrekingsvergoeding, voorbehoud voor huurschade, kosten gerecht voor hen... bon

In het vonnis staat ook dat ik, de verhuurder, vanaf de 31ste dag na betekening van het vonnis met een deurwaarder een gedwongen uitdrijving mag doen.

Wat is nu die datum van betekening? wil dit zeggen dat ik het vonnis nog per deurwaarder moet laten bezorgen? wie betaald dit?

Ik heb met de huurder gesproken, hij doet er alles aan om iets anders te vinden en tegen eind februari weg te zijn, maar zo was dat ook ivm de huurwaarborg, dus ik vermoed dat die gewoon zo lang mogelijk gaat blijven plakken zonder te betalen... om dan opeens verdwenen te zijn

Wat doe ik nu best?

mvg, Jo

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 16 feb 2012 21:53

Vonnis laten betekenen en bewarend beslag laten leggen op zijn meubels.
Indien ze dan verdwijnen is het een strafbaar feit

Vandebos

#20 , 16 feb 2012 22:48

Kosten van betekening kan u verhalen op huurder.

vtec

#21 , 17 feb 2012 09:19

Kosten van betekening kan u verhalen op huurder.
Ja, maar de praktijk bewijst meestal (helaas) dat daar niks of niet veel te rapen valt en je als verhuurder zelf kan opdraaien voor die kost - deurwaarder kost al snel een goede 1.000€...

simonjo
Topic Starter

#22 , 21 feb 2012 16:59

Gisteren expeditie gaan ophalen bij vredegerecht en deurwaarder aangesteld om het vonnis te betekenen... provisie van 250 euro... wordt in princiepe gerecupereerd van de huurder, maar een kei kan je dus niet stropen.

Voor een uitdrijving vragen ze een provisie van 900 euro, slik

Van de huurders zit zij blijkbaar al in de schuldbemiddeling... hij niet...

Denk dat het gewoon een kwestie wordt om de put te beperken, als ik zo verhalen hoor van verhuurders die er een jaar over deden om de huurder buiten te krijgen.

Vandebos

#23 , 21 feb 2012 17:23

€ 900 gaat nog.. heb zelf ooit € 1500 dienen neer te leggen.

simonjo
Topic Starter

#24 , 26 mar 2012 23:14

Ondertussen zijn we een maand verder, verstandhouding met de huurders is bitsig, telefonische afspraken om met een nieuwe huurder te komen kijken worden genegeerd.

De huurders zelf zijn eigenlijk al vertrokken maar hebben nog steeds de sleutels, er ligt alleen nog rommel voor zover ik kan zien, volgens de buur zijn ze er al 2 weken niet meer geweest. Zijn nieuwe adres is onbekend.

Ook al is er een vonnis dat contract per 29 feb stopzet ten laste huurder en zij moeten vertrekken met al hun rommel.

Ben er vandaag langsgereden, er hing een oranje sticker op de voordeur: 'sleutels afhalen bij politie Boom, adres...'

Dus ik naar politiekantoor, blijkbaar was er een deurwaarder langsgeweest, maar niet op mijn instructies, dus een andere schuldeiser die wellicht de inboedel wou opschrijven... met een slotenmaker en nu dus een ander slot erin. De huurders dienen de sleutel af te komen halen, maar ze zullen het wellicht zelf niet weten wat er gebeurd is.

Ik wil ze gewoon buiten hebben zodat ik de boel netjes kan tonen aan nieuwe huurders maar heb dus een paar problemen:

1) hoe kan ik die sleutels nu krijgen

2) wat met de overige rommel van hen, die zou ik op hun kosten moeten laten verwijderen

3) hoe de kosten van de betekening van het vonnis recupereren

4) hoe de achterstal (2 maand huur) + 1 maand wederverhuringsvergoeding bemachtigen

Vandebos

#25 , 27 mar 2012 06:46

Neem het vonnis en stap ermee naar het politiekantoor in kwestie, vraag een onderhoud met de teamleider/commissaris.

simonjo
Topic Starter

#26 , 27 mar 2012 23:51

Inderdaad, was ook net tot dat inzicht gekomen, zal dat morgenavond eens doen

Thx

simonjo
Topic Starter

#27 , 31 mar 2012 14:54

Woensdag met deurwaarder gebeld ivm sleutels van het nieuwe slot en mijn vonnis betreffende stopzetting huurcontract doorgefaxed.. hij was akkoord om de sleutels te geven en heeft een fax gestuurd naar de politie en ben ik in bezit van de nieuwe en enige sleutels.

Dus nu kan vertrekkende huurder niet meer binnen... maar er staan nog een paar spullen en voornamelijk rommel en afval van hen.

Heb een ambtelijke schrapping gevraagd op het gemeentehuis, nu moet de politie dit nog confirmeren, ben daar ook terug gaan praten en zij schrijven die betreffende personen, meer specifiek hem, niet graag uit, maar schrijven hem liever ergens anders in, zodat hij niet uit het oog verdwijnt... is blijkbaar een gekend sujet

Nu heb ik al een nieuwe huurder, en die wil ik vrijwaren van mogelijke deurwaarder bezoeken, heb al het vonnis aangehangen in de woning... en zal als ik de ambtelijke schrapping heb die ook aanplakken.

Vraag is nu, wat moet ik doen met die resterende spullen???? volgens politie moet ik die ofwel via deurwaarder laten verwijderen of zelf voor een bepaalde periode opslaan alvorens die te liquideren.

Sprak zelfs van 6 maand.

En nu??? ben niet van plan om 900 euro neer te tellen om een gedwongen uitzetting van al hun rommel te laten doen !!!

simonjo
Topic Starter

#28 , 02 apr 2012 14:38

Aangezien mijn vonnis meer dan 31 dagen geleden betekende werd... mag ik zelf die inboedel niet uithuis zetten en de gemeente vragen de boel op te ruimen/meenemen, rekening laten sturen naar huurder?

En daarna huurder te laten schrappen op adres?

Vandebos

#29 , 02 apr 2012 14:58

Neen, dit dient te gebeuren door een gerechtsdeurwaarder zodat wettelijk onweerlegbaar de feiten van de ruiming vaststaan.

Terug naar “Huren”