Ik het volgende voor: ik stelde een aannemer elektriciteit/verwarming/sanitair aan in 2010, ruwbouw liep vertraging op en de aannemer heeft de werken gedeeltelijk uitgevoerd in 2013. Ik heb zeer veel moeten zagen om hem zijn werken te laten afwerken. Begin 2014 nog verschillende mails en telefoontjes gedaan maar in maart 2014 heb ik het opgegeven en heb alles zelf afgewerkt.
Na twee jaar komt hij boven water en wil snel alles afwerken. Hopelijk rijdt hij in de gracht gezien zijn snelheid!
Indertijd heb ik hem via voorschotten betaald voor alles wat hij gedaan heeft en in principe is hij min of meer betaald voor zijn werken.
Ik vermoed dat hij alles wil komen afwerken om zijn afrekening te kunnen opmaken. Helaas is alles afgewerkt en wil ik hem niets meer betalen. Bovendien heeft hij zo slecht gewerkt dat er veel fouten zijn gebeurd die ik heb moeten rechtzetten.
Alles is gebeurd per mail en mondeling zodat ik nu van plan ben om niet te reageren. Is dat een goed idee?
Een andere optie is om hem aangetekend aan te schrijven om hem vriendelijk te bedanken en alle mankementen op te sommen?