Wij zijn vorig jaar in zee gegaan met een firma die onze veranda zou plaatsen. Alles is behoorlijk fout gelopen. (ik durf niet opsommen wat er allemaal fout liep). We zijn helemaal niet tevreden over de gang van zaken - zij wijten de fouten aan groeipijnen van het bedrijf. Onze veranda zal volgende maand (méér dan een jaar dan ondertekening van het contract) geplaatst worden.
Nu heb ik een bericht gekregen van de firma met de mededeling dat het resterend bedrag (zo'n 30.000 euro - er werd na ondertekening van het contract al 7.000 euro betaald, dus vorig jaar..) meteen na de plaatsing van de veranda moet betaald worden aan de arbeiders.
OF
Ik moet nu al laten weten dat ik een factuur wens (ten laatste 10 dagen voor de plaatsing) en die factuur moet voor de plaatsing betaald worden.
Maar... gezien de talloze problemen die we al gehad hebben met de firma, is ons vertrouwen helemaal weg. Ik lig nu al wakker van de afdichting van de veranda. Stel dat die waterafdichting niet correct gebeurt? Dat zie je toch niet meteen? Maar als ik meteen na 'levering' al betaal, dan ga ik wel akkoord met de toestand waarin de veranda zich dan bevindt.
Ik dacht dat ik een maand tijd had om de factuur te betalen? Maar blijkbaar is dat niet zo. Ik ben bang dat we na het betalen van het restbedrag aan ons lot overgelaten zullen worden.
Bovendien ben ik bang dat ze de eindfactuur zullen aanpassen. We hebben wel een offerte, maar er werd (door de tekenaar van de firma) een belangrijke fout gemaakt, waardoor ze nieuwe plannen getekend hebben. Kunnen ze daar dan zomaar een meerprijs voor vragen?
Kan iemand hier raad over geven?
Alvast bedankt!