volgens mijn berekening moet u de man in kwestie dus nog tenminste 3750 € en geen 300 zoals u 2 x schrijft tenminste als ik alles exclusief btw reken.
Dat lijkt mij toch een flink bedrag eigenlijk bijna de helft onbetaald tov een paar balken en platen U hebt ook geen voorschotten verloren er werd materiaal en arbeid geleverd een uit uw eerste bericht begreep ik voldoende ik heb zelfs het idee meer dan de helft aan arbeid en materiaal
als u niet aanstuurd op een pragmatische oplossing lijkt het mij dat er idd niet veel keuzes zijn.
De bepaling welke voor u de beste oplossing is ligt uiteraard bij u
Maar eigenlijk is er momenteel geen punt van vertrouwen. U kan zelfs op die basis geen kontrakt verbreken want ik denk dat u onvoldoende kan aantonen dat de aannemer momenteel onbetrouwbaar is. Dat kan u pas aanbrengen na een aantal AS en een ingebrekestelling. En dan zijn we alweer een paar maanden verder. Ook technisch gezien hebt u nog geen klachten geformuleerd dus ook daar is geen argument.
Maar zoals Turaki reeds stelde en ik volg hem daarin: volgens de voorwaarden die u zegt te hebben is de aannemer verplicht om alles af te werken en dan pas de salso betaald te krijgen. Vraag is of u daar mee gedient bent ? Want anderzijds is hij vrij rechtuit tegenover u geweest. Hij vraagt niet eens alleen om een betaling hij zou ook akkoord gaan met aankoop van de materialen door u denk ik
dus ........... vraag op wat u nog moet uitbesteden aan materiaal en denk helder na. Wroeging is een slechte raadsman