Slagen en verwondingen, eerroof

Kovu
Topic Starter

Slagen en verwondingen, eerroof

#1 , 21 okt 2010 15:32

hallo,

Vroeg mij af wat de wet zegt over slagen en verwondingen en eerroof?

Vorig jaar had iemand mij aangevallen met een glas waardoor ik 6hechtingen had aan mijn gezicht
Littekens zijn nog zeer duidelijk zichtbaar juist boven en onder mijn oog, kaak en oor.

Zonder reden kreeg ik een glas tegen men gezicht geslagen, juist wanneer ik hem wou terugslaan de security vergiste zich en had mij tegengehouden waardoor de schuldige kon onstnappen, politie was gekomen en had mijn verklaring afgelegd en kon dus meegaan met de ambulanciers
Ik heb 2 getuigen die alles hebben gezien die ook al een verklaring hadden afgelegd

weken later ging ik terug naar de politie en bleek dat die persoon een dag na de voorval had hij een klacht ingedient tegen mij, dus heb ik dit vermeld aan men advocaat.

had maanden niets meer gehoord van mijn advocaat en krijg opeens een brief van de kbc
dat ik hen klant schade heb aangebracht door slagen en verwonding en dat ik 500+ euro moest betalen..
Heb dit opgezocht en dus duidelijk een zaak van 'eerroof'

Heb onmiddelijk mijn advocaat ervoor gecontacteerd en heb hem mijn volgende documenten doorgestuurd
kopie van:
verklaring van de politie
ziekenhuisbrieven
Kbc brief

maanden later krijg ik niets meer te horen van mijn advocaat, ik ben nu opzoek naar een ander
Wat ik heel graag wil is geld uithalen van deze zaak, omdat niets mij gelukkiger zou maken dat hij boet voor zijn daden..

Alvast bedankt!
grtjs

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float

#2 , 21 okt 2010 18:29

"Zonder reden kreeg ik een glas tegen men gezicht geslagen, juist wanneer ik hem wou terugslaan"
Kunt u de feiten juist weergeven?

roharro

#3 , 21 okt 2010 18:57

maanden later krijg ik niets meer te horen van mijn advocaat

Kan hij niet meer spreken? Hij zal u toch wel antwoorden veronderstel ik?
Is deze zaak niet voor het Gerecht gekomen? Of gaat ze voor het Gerecht komen?
Wat hebben de getuigen aan de politie verteld?
Hebt ge beroep gedaan op je familiale polis?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Kovu
Topic Starter

#4 , 21 okt 2010 23:54

"Zonder reden kreeg ik een glas tegen men gezicht geslagen, juist wanneer ik hem wou terugslaan"
Kunt u de feiten juist weergeven?
zat met een meisje te praten (ik kende haar toen ze nog mijn klant was in die bar) door wie hij werd afgewezen, ik weet niet of hij dacht dat ze men vriendin was ofzo in ieder geval wanneer ik opstond om drankjes te bestellen voor mijn tafel, had die mij in een vreemde taal uitgescholden, ik schold hem terug uit en hij stapte naar me toe en voor ik het wist kreeg ik een glas tegen men hoofd, mijn eerste reflex ik zag hem willen weglopen dus grijpte hem van zijn trui trok hem tegen de bar en op dat moment juist voor ik hem iets kon terug doen had security mij tegengehouden en hij ontsnapte..

Toen de politie waren aangekomen, was ik mijn verklaring aan het afleggen en een meisje dat ook in de zaak was liep naar ons toe en ze zei dat hij een straatje verder rondliep en dat hij haar ook had gedreigt (ze had ook een verklaring daarvan afgelegt)

na de verklaringen hadden de agenten zelf de videobeelden bekeken in de zaak..

oja heb ook een kopie van een bijkomende verklaring van die meisje die bedreigd werd

@roharro Ik geloof dat die zijn tong nogwel heeft maar dat die de zaak vergeten zal zijn :s
want ik ging bij hem voor erkenning van mijn vader recht te zetten en hij had mij doorverwezen naar een ander advocaat

Ik woon alleen, heb geen familiale verzekering

de 2 getuigen hebben verklaard dat ze dus getuigen van de slagen en verwondingen waarvan ik slachtoffer werd, en zowat ik boven reeds heb verteld staat er ook op..

nog een derde verklaring van diezelfde persoon dat ze werd bedreigd, ze heeft hem beschreven en er staat ook op ''ik kan deze man herkennen op een foto''

zover ik weet is de zaak niet voor het gerecht gekomen..
en wil dit snel inorde brengen want door gewoon te wachten heb ik al veel tijd verloren

hopelijk was dit voldoende informatie..
alvast bedankt voor jullie tijd!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 okt 2010 13:00

Uw verhaal is niet consistent en vertoont strafrechtelijk wel wat 'gaten'
Oorzaak aanleiding en gevolg lijken me niet zo duidelijk.
Ik kan al direct een aantal punten in uw verhaal aangeven waar de advocaat van de tegenpartij op de rechtbank de zaak mee in haar voordeel kan keren

Los van dat hebt u wel een verwonding en blijkbaar tegenpartij niet.
Feit dat hij ook niet ter plaatse is gebleven is voor hem niet zo goed

opzettelijke slagen en verwondingen al of niet met werkonbekwaamheid kan ik begrijpen

maar eerroof ... wat is dat volgens u in deze context

familiale verzekering ...daar hoeft u geen familie voor te hebben het is een verzekering die u helpt de buitencontractuele schade te betalen. eventueel inclusief een rechtsbijstandsverzekering. Vb ik heb schade opgelopen doordat mijn buur zijn riolering is overgelopen of ik rij met mijn fiets tegen de poort van mijn buur of ik ga met een schroevedraaier in achterzak in een exclusief lederen salon zitten ...met als resultaat een winkelhaak - kosten € 10.000... wel deze kost zal door de familiale verzekering betaald worden.
In principe kan iedereen best zo'n verzekering hebben

En wanneer zijn deze feiten gebeurd 1 maand ... 1 jaar geleden ??

Kovu
Topic Starter

#6 , 23 okt 2010 01:28

Ah dankje voor de uitleg wist helemaal niet dat familiale verzekering ook voor mij geldig was
Had het te letterlijk begrepen en heb me er nooit over geïnformeerd

Over eerroof, heb ik het dan over
- kbc brief die ik toegestuurd kreeg en dat ik binnen die periode dat geld moest betalen
Hij had hen wijsgemaakt dat ik hem had aangevallen, en het enige wat ik nu pas kan bedenken welke schade hij is opgelopen is misschien het glas dat hij tegen mijn hoofd heeft kapotgeslagen daarmee zijn hand had verwond..
- En het feit dat hij een klacht heeft ingedient dat ik hem had aangevallen

zelf had de agent van bureau me verteld dat zijn verklaring helemaal niet klopte
en moedigde mij aan om hem voor de rechtbank te slepen

Ik snap echt niet waar je gaten vind om tegen mij te gebruiken, tenzij de tegenpartij van dat ''trekken'' tegen mij gaat gebruiken
dan vind ik het nog altijd een groot verschil wat hij mij heeft aangedaan want ik zit hier met littekens die ik elke morgend moet aanzien
En dat ergert mij van tijd tot tijd, het is alsof ik er niets kan tegen doen :s

Het was in oktober 2009 gebeurd

JPV

#7 , 23 okt 2010 08:00

Men mijn weliswaar beperkte kennis over zo'n zaken zie ik niet wat je hier als eerroof kan laten gelden. Een bepaalde, misschien wel foutieve versie van een verhaal verklaren, is niet noodzakelijk eerroof.

Eerroof: iemand kwaadwillig iets verwijten dat de eer van die persoon aantast of hem blootstelt aan publieke verachting, zonder het te kunnen bewijzen. Bijvoorbeeld: men verwijt iemand een misdrijf te hebben gepleegd, maar het wettelijke bewijs daarvan is niet meer te leveren omdat de zaak verjaard is.

Ik denk om goed te kunnen oordelen moet er ook geweten worden waarom iemand een glas tegen je hoofd sloeg. Zonder reden is het misschien voor jou, maar wat is zijn versie van de feiten? Pas dan kan men weten of men hier zou aanraden om naar de rechter te stappen.

(eigenlijk moet je, in élk verhaal, steeds kijken wat de tegenpartij beweert. Vaak vergeet men dat men niet enkel van het eigen verhaal moet uitgaan)

mava105

#8 , 23 okt 2010 16:31

Er zijn natuurlijk altijd mensen die snel op hun p*k getrapt zijn en een kort lontje hebben, en ik kan er inkomen dat die dan ook snel van eerroof spreken, als ze ook maar even scheef bekeken worden.

Franciscus

#9 , 23 okt 2010 17:01

Wel uw uitleg zoals gegeven heeft zoveel gaten dat een advocaat van uw verklaring brandhout maakt ter zitting.
U ging hem slagen en de andere heeft zich louter verdedigd en wat bleek hij had net een glas in de hand... en omdat iedereen op hem afstormde is hij dan maar gaan lopen ... :twisted:

Als u werkelijk wil weten raadpleeg een advocaat ... wat ik zeker al zou doen quid al LANG gedaan had gezien de verwonding.... u hebt blijkbaar een advocaat dus asap contact met hem nemen.

U dient zich ook ASAP als slachtoffer te laten registreren indien nodig een strafklacht tegen andere partij wegens opzettelijke slagen en verwondingen.

KBC zal hier als verzekering optreden met de nodige juridische achtergrond en u staat daar alleen in uw b...tje.
Kans bestaat dat er twee PV zijn en twee verschillende dossiers zijn aangemaakt dat ook eens nagaan.

Normaliter had politie als het dezelfde zone was dat moeten vaststellen bij het acteren van de gegevens.
Tenminste in beide PV naar elkaar verwezen en zeker in het laatste het andere kan al naar parket zijn geweest.

Kovu
Topic Starter

#10 , 23 okt 2010 18:13

Heb me gewoon slecht geïnformeerd over eerroof, dacht dat het strafbaar was om de feiten om te keren en mij als de schuldige te laten overkomen en een boete naar men huis toe te sturen.. (sry hiervoor was niet de bedoeling om de situatie erger te laten blijken)

het kan me niets schelen of ik nu meer zal moette betalen voor de koste van de advocaat dan de kosten die hij zal moetten betalen hiervoor, wil gewoon niet dat zo'n misdrijf kwijtgescholden word, sinds die voorval ben ik nooit meer kunnen uitgaan met mijn vrienden, je kan zeggen goed voor de pockets maar mijn sociaal gedrag is daardoor ook hard veranderd, kan niemand meer vertrouwen, als ik gewoon naar een bureau moet gaan voor enkele papieren inorde te brengen, en iemand kijkt me aan, dan voel ik me direct bekeken alsof ik een crimineel ben en begin ik zenuwachtig te worden alsof ik iets verkeerd heb gedaan (klinkt stom maar dat zijn nu eenmaal gedachten die direct in men hoofd komen) en er zijn nog een aantal van zo'n zaken die ik liever niet erbij wil vermelden..

Maandag ga ik eens horen van de advocaat hoe het nu allemaal zit

Bedankt voor jullie tijd en reacties!

Kovu
Topic Starter

#11 , 23 okt 2010 18:35

Wel uw uitleg zoals gegeven heeft zoveel gaten dat een advocaat van uw verklaring brandhout maakt ter zitting.
U ging hem slagen en de andere heeft zich louter verdedigd en wat bleek hij had net een glas in de hand... en omdat iedereen op hem afstormde is hij dan maar gaan lopen ... :twisted:

Als u werkelijk wil weten raadpleeg een advocaat ... wat ik zeker al zou doen quid al LANG gedaan had gezien de verwonding.... u hebt blijkbaar een advocaat dus asap contact met hem nemen.

U dient zich ook ASAP als slachtoffer te laten registreren indien nodig een strafklacht tegen andere partij wegens opzettelijke slagen en verwondingen.

KBC zal hier als verzekering optreden met de nodige juridische achtergrond en u staat daar alleen in uw b...tje.
Kans bestaat dat er twee PV zijn en twee verschillende dossiers zijn aangemaakt dat ook eens nagaan.

Normaliter had politie als het dezelfde zone was dat moeten vaststellen bij het acteren van de gegevens.
Tenminste in beide PV naar elkaar verwezen en zeker in het laatste het andere kan al naar parket zijn geweest.
sry voor dubbel post

Ik wou hem helemaal niet slagen tot pas nadat ik geslagen werd en natuurlijk ben ik niet van plan om te vertellen wat mijn bedoeling was want dan geef ik ze alleen maar kansen om tegen mij te gebruiken :)
+ Ik denk constant wat een geluk dat de security mij had tegengehouden, want de woede die ik had was niet normaal :oops:
En iemand die weet dat hij in recht is gaat niet zomaar weglopen tenzij hij zich bedreigt voelt, maar dan nog zou hij zich die dag nog naar de politie gaan wat hij niet heeft gedaan..

+ hij werd gespot een straatje verder door die meisje die bedreigt werd op het moment dat ik mijn verklaring aan't afleggen was.. hij was niet naar de politie gerent in plaats daarvan vond hij het nodig om haar nog te bedreigen..

als u bedoeld bij de politie registreren als slachtoffer, dat gebeurde automatisch want kort na de gebeurenis had ik iemand van slachtoffer hulp aan de lijn..
herinner mij echt niet meer wat er allemaal werd gezegd of ging gebeuren..

in ieder geval bedankt voor je reactie het eerste maandag morgend ga ik dit rechtzetten met mijn advocaat

Franciscus

#12 , 23 okt 2010 18:50

Ok zo want dan zijn er al geen wederzijdse slagen gevallen.
Nu het kan belangrijk zijn dat dat meisje ook een verklaring aflegd.

Langs de andere kant parketten vervolgen enkelvoudige slagen meestal maar ALS er werkonbekwaamheid is dwz een attest waarop staat dat u liefst meer dan 5 dagen niet geschikt was om uw NORMALE activiteiten uit te voeren dus een huisvrouw of een werkloze of een op rust gestelde hebben daar ook recht op het zijn de normale activiteiten en niet zozeer het werken.

Wat het (terug) slagen betreft ...dan zit men in wettelijke verdediging - noodweer of zelfverdediging en daar zijn voorwaarden aan verbonden.
Had u teruggeslagen NADAT hij had geslagen dat kan u zich daar (meestal) zelfs niet meer op beroepen.

Terug naar “Andere”