Hallo
Ik ben van plan om in 2012 te gaan studeren. Volgend jaar word ik 23 en heb inmiddels 3 jaar voltijds gewerkt (grotendeels als ambtenaar). Daarom ben ik nu aan het uitzoeken over welke financiële middelen ik kan beschikken.
1: studietoelage van de Vlaamse overheid (http://www.ond.vlaanderen.be/studietoel ... onderwijs/" onclick="window.open(this.href);return false;)
Het lijkt me het beste om me het 1ste jaar in te schrijven als zelfstandig student, zodat dit de daaropvolgende jaren kan worden verlengd. De voorwaarde hiervoor is echter dat ik ten laatste in december 2013 alleen moet wonen. In het eerste jaar kan ik dus een kot huren, maar daarna moet ik overstappen op een studio oid om me er te domiciliëren.
Beantwoord ik nog aan de voorwaarden voor kotstudent als ik geen effectief kot heb, maar een studio huur en me daar domicilliër?
2: Ik moet nog bij het OCMW vragen of ik recht heb op bijkomende steun, want dit wordt geval per geval bekeken.
Heeft iemand hiervoor tips/suggesties?
Mijn huidige leefeenheid bestaat uit vader (plusminus 1000 euro per maand brugpensioen), moeder (geen inkomsten) en ikzelf (laatste 2 jaar gemiddeld 1800 netto/maand). Mijn ouders bezitten een woonhuis. Ik heb een appartement waarvan mijn ouders vruchtgebruik hebben.
Alle suggesties zijn welkom, ik wil voorkomen dat ik iets over het hoofd zie.