Ik zit met een lastige en moeilijke vraag waar ik niet zo onmiddellijk een pasklaar antwoord kan op vinden. Hopelijk kan iemand hier een lichtje laten schijnen.
Een vriendin van mij haar kinderen zijn geplaatst door de jeugdrechter in verschillende instellingen.
De reden hiervoor was dat zij zelf zware emotionele problemen had en dit probeerde te verwerken met alcohol en ongepast gedrag.
Zelf werd zij opgevoed in een instelling en probeerde dit ten alle prijze te vermijden dat haar kinderen hetzelfde dienden te ondergaan. Door zich steeds te verzetten tegen alle overheids en gerechtsdiensten bereikte zij echter het tegendeel.
E?n na ??n werden de kinderen weggehaald en zo kwam zij van de regen in de drup en werd de situatie alsmaar erger.
Dit heeft verschillende jaren geduurt.
Gelukkig is zij vandaag de dag tot het besef gekomen dat haar gedrag en houding niet kon en heeft zij nu sinds geruime tijd het roer volledig omgegooid en heeft nu sinds 2 jaar vast werk, een woonst en kan volledig zelfstandig leven zonder alcohol en andere dingen die een negatieve invloed zouden hebben op de kinderen.
Uiteraard speelt het gemis van de kinderen nu een grote rol voor haar daar zij slechts sporadisch de kinderen mag zien.
Daar haar 4 kinderen voor haar alles betekenen wenst zij uiteraard gezien de volledig veranderde situatie deze kinderen terug thuis te krijgen.
En hier blijkt het probleem vrij groot, tenzij iemand me kan vertellen op welke manier dit kan worden aangepakt om de beslissing van de jeugdrechtbank te laten herzien of wijzigen.
Ik kan me voorstellen dat een drastische verandering in de thuissituatie en geestesgesteldheid van de moeder de rechtbank niet onberoerd kan laten en het uiteindelijk toch zou moeten kunnen deze kinderen terug te integreren in een normale gezinssituatie in plaats van ze gescheiden in instellingen op te voeden tot hun meerderjarigheid.
Iemand die hierin raad kan geven hoe ik haar kan helpen de kinderen terug thuis te krijgen zal ik eeuwig dankbaar zijn.
Haar vertrouwen in het gerecht staat gezien alle gebeurtenissen vanzelfsprekend niet op een hoog niveau en ik zou haar graag helpen dit vertrouwen terug te winnen zodat op een positieve manier aan deze zaak kan worden gewerkt.
Dank bij voorbaat,
Dirk