reactivatiekosten GSM abonnement

mosti
Topic Starter
Berichten: 45

reactivatiekosten GSM abonnement

#1 , 29 nov 2013 08:33

Onlangs had ik een probleem met X . Ik betaal bij ontvangst van de factuur en niet per domciliëring.
Op een dag krijg ik een bericht dat een bepaalde factuur niet betaald werd. Ik herinnerde me goed dat ik die wel betaald had en wachtte nog even. Daarna kreeg ik nog een sms'je en controleerde ik toch maar mijn rekening (ik zag dat ze wel degelijk betaald werd).
Ik deed niets en opeens sloten ze mijn account af.
Ik belde naar X om te zeggen dat ik betaald had en blijkbaar had ik ergens een fout in de mededeling gebruik( ik gebruik altijd eigen mededeling en niet gestructureerde maar zet daar wel altijd de gestructureerde mededeling bij).
Ik was heel kwaad dat ze me zomaar afgesloten hadden en zei hen dan ook. Toen zeiden ze dat ik de fout gemaakt had door niet de juiste mededeling te gebruiken. ik vroeg of ze dan niet konden terugvinden wie een bepaalde rekening had betaald. Nee, niet voor 10000 klanten zeiden ze.
Kunnen we eens een optelsom maken, stel dat 500 klanten niet correct betalen? Dan hebben ze dit wel mooi op hun rekening staan hé en doen ze niets buiten de klant straffen dan.

OP de koop toe ontving ik vandaag een heel hoge factuur, ik begreep het niet maar toen zag ik dat ze nog een 30 euro reactivatiekosten vroegen hiervoor.
Mogen zij dit zomaar doen? Ik vind dit echte gangsterpraktijken en ik vind dat ze misbruik maken van hun min of meer toch nog steeds "monopoliepositie" (want zij hebben immers meestal overal het beste bereik en daarom ben ik ook bij X en bij niemand anders).

Kan ik ergens klacht indienen? Naast de regel van hun 30 euro staat dat deze kosten in geen enkel beding kunnen terugbetaald of geannuleerd worden.
Ik weet niet eens of ze hier oren naar zullen hebben bij X.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 29 nov 2013 11:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22845
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 nov 2013 12:50

Volgens mijn mening ben jij hier voor de volle 100 M% in de fout gegaan.
Waarom wachten om uw betalingen na te zien, waarom deed je niets na ontvangst van het SMSje, waarom gestructureerde mededeling niet gebruiken, waarom geen contact opnemen met provider?
Je hebt GEEN ENKELE reden om u kwaad te maken.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 29 nov 2013 15:21

De gestructureerde mededeling is net om het verwerken van massa's betalingen volautomatisch te laten verlopen. Door het veld "eigen mededeling" te gebruiken kon de computer niet zien waarom er iemand betaalde, en werd uw betaling niet geboekt. De problemen die hier het gevolg van zijn (en ook door uw beslissing om niet te reageren op het SMS-bericht), kan u moeilijk ten laste leggen van deze operator.

U kan altijd contact opnemen met de klantendienst, en kwijtschelding van die 30€ vragen. Misschien als u het mooi vraagt.

En "min of meer" monopoliepositie? U bent op geen enkele manier verplicht beroep te doen op hun diensten, en er bestaan voldoende alternatieven (zelfs die gebruik maken van hetzelfde netwerk), dus die bewering is volledig uit de lucht gegrepen.

Reclame

mosti
Topic Starter
Berichten: 45

#4 , 08 dec 2013 09:39

Sorry met alle respect maar ik wil dit hier even weerleggen.
Buiten X is er geen enkele andere provider waar ik verbinding mee heb op mijn werk (en ik werk niet op de noordpool) dus van voldoende evenwaardige alternatieven is er totaal geen sprake.
Bij ons op het werk verlopen de betalingen ook volautomatisch maar er is wel personeel die foutieve betalingen controleert en rechtzet.
Ik vind het ook allesbehalve beleefd om een rappel op te sturen per sms- bericht (een e-mail tot daar aan toe). Wij hebben zelf de mogelijkheid niet op op die sms te reageren per sms.
Dat verdienen de klanten trouwens, die GSM rekeningen zijn zo al duur genoeg! Ik begrijp niet welke goede reden u hebt om deze provider zo te verdedigen.

Turaki
Berichten: 6870

#5 , 08 dec 2013 10:42

Nogmaals, het is niet omdat dat de enige provider is die goed voor u werkt, dat u verplicht bent met hen te werken. Dat deze bij u op het werk als enige goede dekking geeft, is eerder het gevolg van de gebrekkige infrastructuur van de andere providers, en heeft niets te maken met een "monopolie-positie". Dit is niet het verdedigen van deze provider (het kan me zelfs niet schelen over welke het gaat), dit is u op de harde werkelijkheid wijzen.

Betreffende de rappels per SMS, u kan altijd hierop reageren, alleen niet via SMS (een rappel via mail kan u trouwens vaak ook niet op reageren, deze worden automatisch verzonden vanuit een mailbox die niemand leest), maar via de mogelijkheden die in uw contract staan, of via het adres of tel-nr dat u online vindt.

mosti
Topic Starter
Berichten: 45

#6 , 09 mar 2014 14:20

Nogmaals eens problemen met dezelfde provider. Opeens krijg ik berichtje ivm openstaande factuur (we zijn verhuisd en ik heb al veel problemen gehad met mijn post en dus zaken niet ontvangen). Ik krijg dus sms'je van X om te zeggen dat ik nog een openstaande factuur heb. Ik bel hen dan op (na veel verschillende menu's te hebben uitgeprobeerd heb ik echt iemand aan de lijn gekregen) om te zeggen dat ze me een kopij van de factuur moeten sturen en dat ik dan zal betalen.
wat gebeurt er nu? Ik krijg de factuur niet maar zonder verwittigen word ik weer geblokkeerd voor uitgaande oproepen.
Sorry zenne maar service is iets anders hoor.
Harde werkelijkheid is dat ik met geen ander kan werken hé, ik heb geen keus.

chantika
Berichten: 961

#7 , 09 mar 2014 18:51

Tijd om de rekeningen per domiciliëring te betalen.

Den Tist
Berichten: 59

#8 , 15 mar 2014 20:28

Tijd om de rekeningen per domiciliëring te betalen.
Dit is hetzelfde als je rekening laten pluimen.

Ik zelf heb in het verleden ook 1 maal problemen gehad met een provider die teveel had afgehaald. En er is een hele procedure en kosten aan vooraf gegaan om het teveel betaalde terug te krijgen.
Wij betalen NIETS meer met domiciliëring. En dat lukt ook perfect. Dit vraagt natuurlijk ook een beetje discipline.

mava105
Berichten: 22845
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 16 mar 2014 11:13

Nogmaals eens problemen met dezelfde provider. Opeens krijg ik berichtje ivm openstaande factuur (we zijn verhuisd en ik heb al veel problemen gehad met mijn post en dus zaken niet ontvangen)..
Heb je aan IERDEREEN waar je klant bent, uw adreswijziging doorgegeven?
Bij de post bestaat er zoiets als uw post laten nazenden. Kost, denk ik, zo'n 25 € voor 3 maanden. Toch veiliger en goedkoper dan telkens rappelkosten te moeten betalen.

mosti
Topic Starter
Berichten: 45

#10 , 27 mar 2014 12:54

Post wordt inderdaad nagezonden maar als ook daar geen moeite wordt gedaan dan zit ik met een probleem hé.

skabalie
Berichten: 184

#11 , 03 apr 2014 03:50

Aan het bedrag te zien van de reactivatiekost,denk ik u provider te weten.Ik was ook (indien het deze was) bij deze provider,meer om de betere 3G bedekking die ze aanbieden.Maar sinds begin dit jaar,is er een alternatieve provider die dit netwerk ook gebruikt,en ben ik dan ook meteen geswitched.Ik betaal meer dan de helft minder,met nagenoeg dezelfde diensten.
Ik vind het merkwaardig,dat u niet blij mee bent,een sms te krijgen voor facturen,of misloopte betalingen.
Ik heb liever een paar dagen voor de verval een gewoon sms'je,dan een brief met X aantal euro's aan herrieneringskosten.
Indien mogelijk,vraag ik aan iedereen,waar ik een contract heb,en een maandelijkse factuur stuurt,niet alleen telecommunicatie operators maar ook anderen,om de facturen te mailen.Geen misloopte brieven,in mijn ogen enkel voordelen.Het is inderdaad niet juist,niet alleen de gestructureerde mededeling te gebruiken.zelf als ik van een firma op dezelfde dag 2 facturen krijg,zal ik ze alle 2 apart betalen elk met hun gestructureerde mededeling.Want als je ze samenvoegt,heb je grote kans dat het misloopt.Vraagt een paar minuutjes meer werk,maar die spaar je uit,als het misloopt,en alles moet beginnen mailen,faxen e.d.

ongelukbelaagd
Berichten: 563

#12 , 03 apr 2014 12:53

Ik ben ook tegen domiciliaties.
Een oplossing daarvoor is Zoomit gebruiken. De overschrijving is voorgemaakt en je hoeft alleen maar aan te geven dat je die factuur wilt betalen en je betaling uitvoeren.

Terug naar “Andere”