Tenzij het in het nadeel is van uw kinderen, kan u uw ouders niet het contact met hun kleinkinderen ontzeggen. Een slechte grootouder-ouder relatie is geen geldige reden hiervoor.
Wat u best doet, is een redelijk voorstel doen, waarin u bepaalt waar, wanneer, hoe lang, en met wie aanwezig, zij hun kleinkinderen kunnen zien. U zelf hoeft daar niet bij aanwezig te zijn, maar net zo goed kunnen zij niet eisen dat zij de kinderen alleen, dus zonder toezicht, mogen zien. Ook overnachting moet u niet toestaan. 2 maal een namiddag per maand, op een neutrale locatie (binnenspeeltuin, bijvoorbeeld), met een vertrouwenspersoon aanwezig, is volgens mij voldoende.
Doe uw voorstel via AS (zowel aan uw ouders rechtstreeks, als aan de advocaat, en kopie met de gewone post), en wacht hun antwoord af. Als u een redelijk voorstel doet, en ze wijzen dit af, staan ze meteen ook heel wat zwakker mochten ze dit tot voor de rechtbank willen brengen.
Zijn er politie tussenkomsten opgenomen geweest... PV's meldingen van problemen tussen u en uw ouders.
U kan zoals Turaki zegt een voorstel aangetekend en per gewone brief aangeven dat u bereid bent ...zoals hij schrijft.
Ik raad echter ook aan als uw voorgeschiedenis nog niet lang geleden is EERST eens te gaan praten met
- de dienst slachtofferzorg bij uw lokale politiezone.
- de contactpersoon Intra Familiaal Geweld bij uw politiezone
- de sociale dienst van de jeugdbrigade bij uw lokale politie.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorstel toch met aangetekend schrijven gedaan?
Aan de advocaat of rechtstreeks aan hen? ...Best is gezien zijn een advocaat hebben alleen met hem corresponderen.
Anders gaan ze nog zeggen dat u terug contact zoekt.
BIj het contact laat uw echtgenoot een digitale bandrecorder dragen die aanstaat ...test uit waar hij deze best kan steken om een goede geluidskwaliteit te hebben. Het opnemen van een gesprek war men zelf aan deelneemt is wettelijk toegelaten en kan als bewijs worden gebruikt.
Voorzie zeker als het een openbare plaats is eventueel nog voor een koppel vrienden die per toeval aan een andere tafel zitten of op een bank in de buurt. Kwestie als er zever kopt dat DIRECT 101 kan gebeld worden en eventueel kind direct kan weggehaald worden.
Ik geef maar aan.
Aan de advocaat of rechtstreeks aan hen? ...Best is gezien zijn een advocaat hebben alleen met hem corresponderen.
BIj het contact laat uw echtgenoot een digitale bandrecorder dragen die aanstaat ...test uit waar hij deze best kan steken om een goede geluidskwaliteit te hebben. Het opnemen van een gesprek war men zelf aan deelneemt is wettelijk toegelaten en kan als bewijs worden gebruikt.
Voorzie zeker als het een openbare plaats is eventueel nog voor een koppel vrienden die per toeval aan een andere tafel zitten of op een bank in de buurt. Kwestie als er zever kopt dat DIRECT 101 kan gebeld worden en eventueel kind direct kan weggehaald worden.
Ik geef maar aan.
Ik geef maar aan.