Verplichte betaling van men partner haar dochter

Goamaster
Topic Starter

Verplichte betaling van men partner haar dochter

#1 , 17 aug 2016 21:44

Wij zijn vorig jaar december gehuwd onder het stelsel van scheiding van goederen. Er is dan ook een inventaris opgemaakt door een notaris van de inboedel.
Mijn vrouw heeft niets meer van inkomen door cv's en fybromialgie vastgesteld door twee artsen daar deze niet erkend worden door de mutualiteit er is nu een procedure lopende om via FOD een uitkering te krijgen.
Mijn vrouw moet allementatie betalen voor haar dochter maar aangezien er geen inkomen meer is kan ze niet meer betalen.
Kunnen ze mij nu verplichten om allementatie te betalen voor een kind waar ik de vader niet van ben en die ik ook nooit zie.
Ik stel deze vraag omdat haar ex haar advocaat dat voorstel nu doet omdat ik een redelijk hoog inkomen heb.

Mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54

#2 , 17 aug 2016 22:05

Een advocaat kan alles voorstellen... :D

Volgens vonnis moet je vrouw alimentatie betalen, als dit niet meer haalbaar is, moet je vrouw een herziening vragen. Want als er nu een vonnis is, kan de ex via GDW de sommen innen en misschien kan ze nu niet betalen, maar ooit wel en het zal een zure appel kunnen worden met al de extra kosten erbij.

Jij kan nooit verplicht worden om te betalen voor een kind dat niet van jou is.

eylis

#3 , 18 aug 2016 11:59

inderdaad, je kan nooit verplicht worden alimentatie te betalen voor de dochter van je partner. Zelfs niet als je in gemeenscahp van goederen zou gehuwd zijn. Nog iets: u bent ook niet verplicht om uw loonfiche (lees hoogte salaris) kenbaar te maken aan de ander partij. Ook niet als er een nieuwe zaak mbt tot de alimentatiebepaling zou aangevat worden. U bent geen betrokken partij. Het volstaat dat u kenbaar maakt een goed inkomen te hebben. Voor de rest is de tegenpartij niet op de hoogte van lasten, personen ten laste of financiele beperkingen die op u persoonlijk wegen. Bijgevolg kan niet objectief afgewogen worden of uw salaris hoog is of niet. Ik zou de advocaat van de tegenpartij daar dus op wijzen. Dan weet ie meteen ook dat u op de hoogte bent van wat hij wettelijk mag en niet mag eisen.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 aug 2016 12:29

GDW de sommen innen .
Maar hij zou ook beslag kunnen leggen op de inboedel ( na vonnis rechtbank) gezien zij waarschijnlijk bij u gedomicilieerd is. En die inboedel is wel deels of geheel van u

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”