Hallo,
Mijn vriend heeft het de laatste tijd vaak over trouwen en ik denk dat hij mij (binnenkort?) wel eens ten huwelijk gaat vragen.
Ik vroeg mij af of trouwen (met scheiding van goederen) voor mij eerder voordelig of nadelig is?
Ik heb zelf een appartement gekocht welke ik nu nog afbetaal, maar dus wel enkel van mij is. Wij wonen hier nu in en mijn partner heeft zelf geen eigendom.
Ooit zijn we misschien wel van plan om samen iets groters te kopen (maar dan ga ik mijn eigen appartement wel houden en dus niet verkopen).
Mijn partner heeft verder ook twee dochters, hij betaalt momenteel een beetje extra op onze gemeenschappelijke rekening (onderhoud dochters) en betaald ook maandelijks een klein bedragje aan mij omdat hij bij mij inwoont (ik betaal zelf steeds de renovaties/verbeteringen in de woning en de meubels). Ik heb zelf geen kinderen.
Ik vroeg mij vooral af of er algemene voordelen zijn aan trouwen in mijn situatie (op vlak van belastingen etc.)
Mijn ouders zeggen ook dat dit nadelig kan zijn voor mij omdat ik al een woonst heb en hij niet...
verder nog: Hoe ik beschermd ben bij zijn overlijden, maar ook wat er met mijn overlijden zou gebeuren?
Alvast bedankt!