Wij zijn in september gestart met co-ouderschap, doch dit loopt niet van een leien dakje.
Hij is nl. zo'n 60km verder van de school gaan wonen, waardoor de kinderen elke dag heel vroeg dienen op te staan en 's avonds laat terug thuis zijn.
Telkens ze bij mij zijn klagen ze over de afstand en de ettelijke uren in de auto.
De jongens zijn 9 en 6 jaar en horen uiteraard op een deftig uur te eten, huiswerk te doen en te slapen...
De historiek tussen mijn ex (nooit getrouwd) en mezelf is eveneens heel chaotisch verlopen en er werden verschillende pv's opgesteld voor slagen en verwondingen met zeer agressief verbaal en fysiek geweld. Thuis dronken zijn heel de avond en onder invloed rijden....
Vandaag liet hij me verstaan dat ik de kinderen telefonisch niet mag contacteren de week dat ze bij hem zijn en dit heeft bij mij de druppel doen overlopen...
Mijn doel? Volledig exclusief ouderlijk gezag over de jongens, zodat ze niet meer naar hem moeten gaan.
Kan ik ergens een model terugvinden om zo'n verzoekschrift in te dienen op de rechtbank, zonder hulp van een advocaat?