geachte heer/ mevrouw
ik ben in april 2006 verhuist van nederland naar borsbeek, ik woon samen en heb sinds twee weken een kind bij mijn huidige vriendin.
ik ben sinds december 2005 gescheiden van mijn ex-vrouw waarbij ik twee kinderen heb en waarvoor ik 265euro allimentatie per maand betaal, ik heb bezoekrecht gekregen van de rechter (een weekend per twee weken) waarbij beslist is dat zij de kinderen naar mij brengt waarna ik ze weer naar haar terug breng, deze regeling is ze echter nooit nagekomen (ik heb de kinderen altijd moeten halen en terug brengen waarbij zij soms deed alsof ze niet thuis was wanneer ik aanbelde om de kinderen terug te brengen) en sinds juli 2006 krijg ik mijn kinderen niet meer te zien.
sinds de uitspraak van de scheiding heb ik te maken met telefonische bedreigingen en word ik lastig gevallen door mijn ex-vrouw, sinds juli 2006 heeft mijn ex-vrouw een zaak tegen mij geopend bij het lbio (landelijk buro inning onderhoudsbijdrage) waartegen zij heeft beweerd dat ik geen ofwel teweinig allimentatie had betaald, er was inderdaad een achterstand in de betalingen maar deze was snel weer ingehaald,nu wil mijn ex-vrouw dat ik haar meer geld betaal, als ik dit niet doe dan zal zij het lbio weer inschakelen, ik kan haar echter niet meer betalen als dat ik nu al doe, ik heb namelijk ook een gezin te onderhouden en heb ook mijn vaste lasten
kan zij dit zomaar eisen en zou het verstandig zijn om een rechtzaak tegen haar te openen in verband met de allimentatie of zou dit alleen maar in mijn nadeel kunnen werken.
mocht dit in mijn voordeel kunnen uitpakken zou ik dan recht hebben op een pro-deo advocaat.
ik hoop dat u mij kunt helpen