Hallo iedereen,
Graag had ik wat advies verkregen voor de situatie van mijn tweelingzus.
Mijn zus is ongeveer 2 jaar uit elkaar met haar partner, heeft ondertussen nieuwe partner
Mijn zus heeft een zoontje met haar ex, hierin werd in een vonnis beschreven dat zij
het hoederecht heeft, de vader heeft het kind om de 14 dagen, 1 dag de zondag
werd zo overeengekomen en is zo bekrachtigd door de rechtbank
tijdens die 2 jaar heeft mijn zus er al een paar keer moeten omrijden omdat de vader dronken was en begon te roepen tegen het kind, ook heeft hij het kind al vroeger terug afgezet bij mijn zus op zondag omdat het kind niet flink was en het kind werd opgestookt enzo verder
Haar ex drinkt elke dag en is regelmatig dronken, toen ze nog samen waren en hij was dronken
sloeg hij ook op haar, hiervan werd ook een klacht neergelegd en die is voor de rechtbank gekomen
Eveneens heeft hij nog 2 gerechtelijke zaken lopen tegen hem.
Nu is het zo dat hij al een goeie 7 maand niet meer om zijn zoon komt, kind wordt opgestookt zegt hij.
Het kind heeft vroeger wel dingen gezien. Een kind zegt soms dingen zonder echt te beseffen wat ze precies zeggen, mijn zus praat nooit over de papa, tenzij het kind zelf iets vraagt over zijn papa
Mijn vraag is als mijn zus de zaak terug voor de rechtbank zou aanvechten zou zij het volledige hoederecht kunnen verkrijgen zonder dat de vader nog het recht heeft om zijn kind te zien ?
wetende dat de ex via mail geschreven heeft dat hij zijn kind niet meer wou zien en tegen het kind staan roepen heeft dat hij het niet meer zou zien
Mijn zus is bang als ze het aanvecht dat de rechter 1 weekend om de 2 weken zou uitspreken
en ja dat is een nachtmerrie want met zo'n ex en wetende dat je kind erbij is, dan slaap je niet meer. Het is zeker als hij dronken is en het kind zou wenen of in de buurt zijn dat hij er niet zou naar kijken om het ook een duw te geven of een mep te verkopen. Is in het verleden toen ze nog samen waren ook gebeurd als het kind 10 maand was.
het kind groeit nu zorgeloos op en is heel gelukkig zoals de situatie nu is.
graag enig advies