en weet je hoe dit komt dat rechters dit probleem hebben??)
Vandaag nog een rechter in zijn rechtbank onderzocht eylis.
Het privé gesprek, onderzoek zo U wil, was zeer kort en 2thepoint, de rechter had zijn/haar zwarte karnavalsjurk niet aan.
Het verliep vriendelijk, respectvol en in de mate van het mogelijk, zo menselijk mogelijk.
Inhoudelijk was de rechter bij nader inzien terug gekomen op zijn eigen idee en woorden. Nu als we het hebben over die weinige uitzonderingen dan komt die rechter voor die catogorie van uitzondering in aanmerking. Toch je merkt het dillemma waar de rechter -en zijn psychosociaal probleem- mee worstelt.
Ja ik weet ook hoe het komt dat rechters, maar ook de procureurs dit probleem hebben, meer nog ze weten het zelf ook allemaal één voor één.
Als je 3 afleveringen gezien hebt van Judging Amy dan kun je zien waarom zo een rechter wel een psychosociaal probleem moet ontwikkelen om rechter te kunnen blijven. Plot Summary for "Judging Amy" (1999) More at IMDbPro »
A family drama focused on three generations of women living together in Hartford, Connecticut. Amy Brenneman plays Amy Gray, who left New York City behind and now works as a family court judge. Karle Warren plays Lauren, Amy's daughter; Tyne Daly is Maxine, Amy's tough, opinionated mother
Laat ons iets simpels stellen jeugdrechter Amy wil als gescheiden moeder haar dochter Lauren een voorbeeldige opvoeding geven. Iets in haar zegt dat ze er goed aan doet lid te worden van het oudercomité bij de school waar haar dochter les volgt. Niet dat dit zo centraal staat maar het zit er wel in verweven dat zoiets wringt. Bij U wringt dat niet en U zal dat psychosociaal probleem niet hebben maar ja bij rechters/procureurs wringt het wel en verkiezen eerder een soort van sociaal isolement dat bij een ivoren toren status hoort die ze zelf hebben gecreerd en ook in stand willen houden.
Nog dit: ooit had ik voorgesteld om een event te organiseren in de parochiezaal en vroeg of hij/zij mee als pannel-lid het debat met de bevolking zou aangaan. Het antwoord was iets in de aard "ja ik kom, maar ik moet wel gevraagd worden."
RR