Herziening Co-oudershap

Prinsesje
Topic Starter

Herziening Co-ouderschap

#31 , 23 mei 2007 00:37

Effecten op ruzie maken:*Negatieve effectenbij kinderen:
Volmondig mee akkoord! Niet in tegenstaande dat al die zaken ( slechte schoolresultaten enz.)ook bij normale gezinnen kunnen voor komen, maar dat het meer kinderen bij gescheiden ouders (in Co-ouderschap) treft ,denk ik wel.
Dit dan ook weer gestaafd aan mijn eigen ervaringen met mijn tieners.
Bijna alle 'negatieve effecten ' die E heeft aangehaald heb ik ook meegemaakt, of maak ik nog mee met mijn kinderen!
Een woorje uitleg:
Ik heb twee fantastisch slimme kinderenmaar zo lui als een donder , totaal niet gemotiveerd om goede schoolresultaten te halen! Geen doorzettingsvermogen,... Ze zouden door elk jaar kunnen vliegen, maar zoals de zaken er nu voorstaan zal ook de 2de oudste stevig zijn best moeten doen om ' te leren leren'!
Al de hulp dat de oudste krijgt, gedurende het schooljaar, van ons ?n de extra hulp die ze krijgt voor de examens vindt ze ' normaal', leert er niet uit .Puberaal gedrag? Ja, voor een deel wel!Controle is afwisselend en afhankelijk van waar ze op dat moment woont!
*Depressief? Ja! En heel moeilijk op te vangen als ze maar met periodes bij jou is. Depressie vloeit niet alleen uit uit de ruzie of wrevel van papa en mij, maar ook door de verschillende reacties daaruit: begrip, onbegrip ,het steeds aanpassen bij die andere ouder, andere gezin)
*Automutilatie ( ookal is het lichte): "Dan voelen ze de pijn binnenin niet" ( is een onderdeel van behandeling geweest)
*Sex.Misbruik:Ja! Daarop heeft vader geantwoord dat ze hem daarmee niet teleurgesteld heeft, maar wel om het feit dat 3 jaar later na de feiten ze lvoor moeder heeft gekozen! Niet bepaald een antwoord dat je dan van je pa verwacht!
En zo kan ik doorgaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Prinsesje
Topic Starter

#32 , 23 mei 2007 00:59

Als je op de man vraagt of ik Co-ouderschap goed vind: Nee! Niet in alle gevallen!
Sommige kinderen kunnen zich gewoon niet vinden bij die regel!
En zeker als ze ouder worden gaan de meeste toch een voorkeur krijgen voor ??n van de ouders.
Mijn ex is een echte liberaal! Een goede man die het goed meent, maar in zijn jeugd is blijven steken en laat de kinderen heel vrij. Wil ook meer een vriend dan een vader zijn. Enkel als zijn belangen in gedrang komen dan wordt hij papa en stelt zijn prioriteiten.
Ik ,in tegenstelling, ben redelijk conservatief. Wil ook wel vriendjes zijn en tof gevonden worden , maar blijf in de eerste plaats moeder.Mijn prioriteiten liggen ook anders.Mijn kinderen proberen een stabiel leven te geven, respect en waardering,... al die oude dingen die onze ouders in de oertijd leerden maar in deze maatschappij als bullshit wordt verworpen.
MTV,TMV,stimuleren de jongeren daar ook in en zeker als je maar gedeeldelijk ouderlijk gezag kunt uitoefenen ( met iemand die nog grelliger doet dan zijn kinderen) is het vechten tegen de bierkaai.
En ik ben niet oer- ouderwets!Onze kinderen en hun vriendjes vinden me een ' hippi mama '! Ik kan ook zot doen en lachen met wat ze hebben meegemaakt op school of sommige taalgebruik en ben zelf nog jong.
Maar ik heb ook mijn principes en al ben ik strenger in mijn opvoeding als mijn ex, toch komen de kinderen graag en is het juist d?t dat hen hier bij ons meer als 'thuis' doen aanvoelen!Kinderen hebben structuur nodig en begeleiding.En natuurlijk een flinke dosis liefde! Maar dat krijgen ze van ons alle vier wel voldoende!

Prinsesje
Topic Starter

#33 , 23 mei 2007 01:28

Mijn man en ik hebben duidelijk tegen elkaar gezegd dat we onder geen beding co-ouderschap willen voor ons kind!( Moest het ooit zo ver komen, wat we hopen van niet)
Dit nog eens een tweede keer moeten meemaken :
Het zou sowieso een vechtscheiding worden om ons kind!
Waarom?
Niet alleen omdatwe er het zelf moeilijk mee zouden hebben, maar zeker ook omdat we weten en ervaren hoe moeilijk mijn kinderen het hebben met die regeling ( met name zeker mijn oudste)!En alle negatieve effecten die dan dubbel zoveel kans hebben.
Laatst gewijzigd door Prinsesje op 23 mei 2007 01:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Prinsesje
Topic Starter

#34 , 23 mei 2007 01:37

Beste RR,
Ik weet niet of mijn mening hier hetgeen is waar je op wachtte!
Ik kan enkel zeggen dat ik zo eerlijk mogelijk heb geantwoord op al die gegevens m?t daarbij mijn eigen ervaringen.

Ik ben zo vrij geweest om jouw relaas te lezen op een ander forum :oops: en ik weet niet alles ervan! Maar ik weet nog wel dat ik ,toen ik het voor het eerst las in den Humo enkele maanden(een jaar ?) terug, direkt dacht van : " dat zou ik mijn ex en de kinderen nooit aandoen!" En ik was trots, zoals ik al eerder vertelde, dat het bij ons beter verliep!
Je zal denken: Jaja, je wilt geen co-ouderschap meer voor uw jongste als het zo ver moest komen,wat dan?
Geen oplossing voor!
Maar ik meen wat ik altijd al gezegd heb: Kinderen hebben recht om hun beide ouders evenveel te zien als ze dat verlangen! En omgekeerd ook!

Groetjes,
Prinsesje

Prinsesje
Topic Starter

#35 , 23 mei 2007 01:55

RR,
Papa stelt geen onredelijke eisen ( al ga ik er nog altijd niet op in en ben dat ook niet van plan).
Het feit dat we nu raad vragen bij een bemiddelaar wil niet enkel zeggen dat we onze conflicten willen minimaliseren of eventueel willen bijleggen, maar ook omdat we willen dat de kinderen er niet meer (of toch trachten) zo weinig mogelijk last van onze ruzies krijgen.Dat zowel wij als onze kinderen hun frustraties daar kwijt kunnen. ('k Weet nog niet hoe het precies in zijn werk gaat, maar dat komt wel zeker?)
Hoeveel kans op 100 werkt zo'n bemiddelaar ook echt? Dochter is bang dat bemiddelaar meer sympathie voor ??n van de beide partijen zal krijgen en dan zijn oordeel ten gunste van die partij stelt; dus m.a.w. niks in belang van haar en broer doet!

Wat Cruela betreft: Al dikwijls geprobeerd om 'vriendschappelijk' om te gaan met elkaar! En soms lukt dat wel en vertellen we elkaar vanalles over de thuissituaties, maar bij het minste en geringste dat op een 'aanval' lijkt naar ??n van de twee staan we als twee kemphanen over elkaar.
Tja, aanvaarden dat iemand anders mee zorgt voor je kinderen is al niet gemakkelijk, dat ze steeds mij kritiek geeft ook niet, ?n als ze dan nog tien jaar jonger is zeker niet!

Groetjes!

roderidder
Contacteer: Website

#36 , 23 mei 2007 05:43

Hieronder volgen wel 8 opeenvolgende reacties van RR.
Dit is fataal voor de leesbaarheid van deze draad.
Men kan evt. direct naar de tussenconclusies gaan
en die vind men bij onderstaande link
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 8177#18177

Prinsesje,
Eerder in deze draad had ik je gesteld en quote mezelf
Quote:
Dit is al de zoveelste poging dat we proberen dit zonder advocaat uit te praten( je ziet, de wil is er wel!),
maar daarna , helaas, zijn de spanningen nog groter of, wat nog meer gebeurd, komen ze op hun stappen terug en ontkennen ze dat die afspraken gemaakt zijn!

Dit is een probleem van groot belang en hoge prioriteit. Ik kan me vergissen dat het op dit moment nog maar een lage prioriteit heeft, maar het wint steeds aan belang... dus ooit het het een hxxx pxxxxxxxxt

Nu in Nederland de 2de kamer de besprekingen voor een nieuw wetsvoorstel wat uitgesteld is, komt er ruimte vrij om deze draad
"herziening Co-ouderschap"?
hier meer aandacht te geven. Verder heb je keurig en goed leesbaar 7 postings achter elkaar gedaan en zal op elke posting antwoorden met telkens een quote (Zelf neem ik vrijheid om eerst 7 reacties te geven. Het antwoord op het probleem van groot belang en hoge prioriteit zal verweven zitten in al wat komen gaat van mij.)

tracht daarna terug in de mate van het mogelijke het bij 1 (of 2) posting te houden, dat maakt deze draad voor anderen m.i. leesbaarder.

Wat Co-ouderschap precies is zal normaliter in
"Het bezoekrecht hoederecht co-ouderschap & bilocatie debat"
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 7875#17875

ter sprake gaan komen.
Je kan er alvast uitleggen wat voor jou co-ouderschap betekend, omdat het voor mij op dit moment iets anders betekend dan voor U en dat schept verwarring wat op zijn beurt een oplossing voor de oudste dochter en voor U, in de weg staat. In die uitleg kan je verwijzen naar je draad
de url =
(gewoon knippen en plakken)

Het was de Kastelse bemiddelaar Myriam Van der Voort die als eerste ons als ouders na hun scheiding (= 2 jaar later) er in slaagde een heel uur de ouders genderneutraal aan te spreken, wat heel belangrijk is!

Bij het gerecht houden ze dat meestal nog geen 5 minuten vol!
Ook nu nog vb. De laatste keer dat ik voor de deur van Procureur Jan Poels op hem zat te wachten bleek dat weer: de procureur spreekt nog altijd in termen van "bezoekrecht". De de (geheime) richtlijnen die nog steeds van kracht zijn zullen m.i. ook nog zo opgesteld zijn. (juridisch niet geldig - bezoekrecht staat al meer dan 10 jaar niet meer in de wet, maar doe er maar iets aan!)

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 27 mei 2007 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder

#37 , 27 mei 2007 18:38

reactie 1 van 7
laten we beginnen te antwoorden op de reeks van 7 met daarin verweven een poging antwoord te geven op de bijzonder krachtige de belangrijke vragen die je daarvoor hebt geformuleerd (HOE?)

Uw reacties op Prof Dr. Ed Spruijt

1? Uitwonende partner (in meeste gevallen de vader) contactbreuk met kinderen = beter voor kinderen: "

Het is niet zo eenvoudig om iemand die de helft van zijn leven heeft toegewijd als (echt)scheidingsonderzoeker onderuit te halen. Je moet dus al van goede huize komen om enkele punten van hem onderuit te halen. In ieder geval doe je m.i. dit hier.

2? Frequentie van contact met de uitwonende ouder voor het welbevinden van kinderen & jongeren en later volwassene niet van belang is:Ook niet echt mee akkoord!

Je moet het maar kunnen h? om het 2x achter elkaar te presteren !
Zeker een pluim waard

3? Belang van het kind:*Kind minste aandacht: in ons gezin alzekers niet! Kinderen krijgen meer aandacht dan onze eigen relatie. Ik vind dat dat ook moet! ...
We proberen ook zoveel mogelijk bevestiging te geven en opbouwende kritiek i.p.v. af te breken wat we niet goed vinden. ( Al moet ik eerlijk zeggen dat ik soms als het me teveel word ook eens een steek laat vallen en me dan moet verontschuldigen tegenover mijn kinderen omdat ik weer ' doorgedramd' heb)

Hier merk ik enkele mogelijke valkuilen op.
* Je partner kan zich mogelijks op een tweederangspositie gaan voelen. Opvoeden doe je als ouders nochtans samen. Als ouders teken je de krijtlijnen uit en neemt de belangrijke beslissingen. De stiefouders hebben een zekere plaats in het dagdageijkse praktische gebeuren, maar dienen de beslissingen van de ouders te respecteren. Wat niet zou mogen gebeuren is dat de kinderen boven je uit uit gaan groeien en eigenlijk de beslissingen gaan nemen in plaats van de ouders. Ook geef je blijk dat het op sommige momenten het je wat teveel wordt, niet echt weet van welk hout je nu de juiste peilen maakt, maar weet het magistraal recht te zetten. Dit is belangrijk zo verlies je geen geloofwaardigheid. Langs de andere kant bestaat er opening (en dat weten je kinderen) om je te manipuleren. bijvoorbeeld: Je wordt zwakker als je de oudste dochter ziet lijden onder de situatie en je het niet dadelijk kan bijsturen.

mbt. "zoveel mogelijke bevestiging en opbouwende kritiek ipv afbreken"
Als je deze methode goed vind, Waarom zou je bij Cruela er een andere methode op na houden?

RR

roderidder

#38 , 27 mei 2007 18:47

reactie 2 van 7
*Kind heeft een schuldgevoel[/color]:Doet me denken aan wat mijn dochter als antwoord kreeg op haar vraag met een bepaald voorval: " papa, ik heb jou teleurgesteld". Antwoord van papa: " nee, met dit heb je me niet teleurgesteld. Je hebt mij nog maar ??n keer teleurgesteld en d?t was toen jij voor mama gekozen had!". BAF! Dat kind is er weken niet goed van geweest!
* Kinderen willen goed staan bij beide ouders: Daaruit vloeit dan het manipuleren, liegen en bedriegen. Ik heb al zo dikwijls gezegd dat ze het niet mogen doen! Dat ik het OK vind dat ze het leuk hebben bij papa.Ik wil dat ze dat omgekeerd ook vinden. Ik wil niet wedijveren voor wie de beste thuis kan creeeren voor onze kinderen! Ik wil dat ze gelukkig zijn, waar ze op dat moment dan ook wonen!

Hier zit m.i. de angel van het conflict !! Die angel moet eruit !
Je dochter is daar m.i. niet weken van niet goed geweest, ze slaapt er nog slecht van. Ze zit verstrikt tussen papa en mama en weet er geen raad mee.

Nu is het zo dat diegene die in dit soort zaken de diagnose maakt ook best de remediering doen. Hier zal het de bemiddelaar zijn die samen met de ouders de weg zal effenen om samen tot oplossing te komen.

RR

roderidder

#39 , 27 mei 2007 19:14

reactie 3 van 7

Effecten op ruzie maken:
*Negatieve effectenbij kinderen:
*Depressief?
*Automutilatie
*Sex.

1 De negatieve effecten zijn door Spruijt reeds goed omschreven.
2 zie 1
3 zie 1
4 Blijft toch een belangrijk item in een partnerrelatie. Het is de barometer van je relatie

RR

roderidder

#40 , 27 mei 2007 19:43

reactie 4 van 7
... Een goede man die het goed meent, maar in zijn jeugd is blijven steken en laat de kinderen heel vrij. Wil ook meer een vriend dan een vader zijn. Enkel als zijn belangen in gedrang komen dan wordt hij papa en stelt zijn prioriteiten.

Ik ,... blijf in de eerste plaats moeder.Mijn prioriteiten liggen ook anders.

Mijn kinderen proberen een stabiel leven te geven, respect en waardering,...

...Onze kinderen en hun vriendjes vinden me een ' hippi mama '! Ik kan ook zot doen en lachen met wat ze hebben meegemaakt op school of sommige taalgebruik en ben zelf nog jong.
Maar ik heb ook mijn principes en al ben ik strenger in mijn opvoeding als mijn ex, toch komen de kinderen graag en is het juist d?t dat hen hier bij ons meer als 'thuis' doen aanvoelen!Kinderen hebben structuur nodig en begeleiding.En natuurlijk een flinke dosis liefde! Maar dat krijgen ze van ons alle vier wel voldoende!
* In iedere man zal wel een kind schuilen zekers (en daar is wat mij betreft niets mis aan ;-) )

Laat ons een beeld schetsen: VOETBAL OP TV ! Meneer wil met zijn sloffen op de salontafel nog bediend bediend worden ook, te lui om zelf zijn pintjes uit de ijskast te halen. Kent en ziet maar 1 ding VOETBAL !
Uit pure ellende (hij ziet je nog niet eens staan en de kinderen lopen alleen maar in de weg) trek je je terug in de keuken om nog wat verder te doen aan de strijk. Zelfs als de kleine (neem nu 1, 2 ... 6 jaar) valt en bij het vallen aan de arm bloed, dan nog: VOETBAL! , madamme zal het wel oplossen en vergeet niet op tijd mijn pintje op tafel te zetten.
Je mag niet uit het oog verliezen dat die pa er is en veel meer gezien heeft dan je kan inbeelden. Als het echt fout gaat heeft Pa het gezien en zal er mogelijks vlugger bij zijn als Ma. Gelukkig gaat het niet vaak echt fout. Sommigen noemen Ma de minisiter van binnenlandse zaken en Pa de minsiter van buitenlandse zaken.

Met de scheiding en elk een nieuw samengesteld gezin is het logisch dat de kaarten ook wat verschoven zijn, het maakt het geheel er niet eenvoudiger op (vandaar het advies ivm de oogkleppen)

Pa heeft in het verleden na de scheiding gebogen voor wat Ma (de oudste dochter) wilde installeren, mogelijks dik tegen zijn goesting en verwijs naar die angel van het conflict. Uit wat je zei hoe pa het wil inzake het kindergeld (elk 1 kind inschrijven) vermoed ik dat hij vrij goed op de hoogte is van de scheidingsindustrie en zijn mogelijke gevolgen

en is het juist d?t dat hen hier bij ons meer als 'thuis' doen aanvoelen!Kinderen hebben structuur nodig
snuif ik hier toch een soort strijd wie hier de beste ouder kan zijn? (uiteraard doet ieder zijn best en automatisch doet iedereen in zijn bewust/onbewuste mee aan de race om de beste ouder te zijn voor de kinderen)

Of hippi en conservatief goed samengaan hou ik in beraad, maar is bijzaak

RR

roderidder

#41 , 27 mei 2007 19:58

reactie 5 van 7
1 Blijf gewoon samen.
2 maak toch een rampenplan.
3. Je hebt de video gezien van de vadertop--> zet premie op het samenwerken van de (scheidende) ouders. Een ouder die niet wil samenwerken raakt gradueel zijn ouderrechten kwijt en als het toch geen 50/50 verdeling van zorg is dan dient de hoofdverblijfplaats te gaan naar de ouder die de andere ouder het meeste en beste "ouderlijke zorg" gunt/garandeerd of hiervoor zorgt.

RR

roderidder

#42 , 27 mei 2007 20:17

reactie 6 van 7
Ik ben zo vrij geweest om jouw relaas te lezen op een ander forum en ik weet niet alles ervan! Maar ik weet nog wel dat ik ,toen ik het voor het eerst las in den Humo enkele maanden(een jaar ?) terug, direkt dacht van : " dat zou ik mijn ex en de kinderen nooit aandoen!"
Beste Prinsesje... daar rol je gewoon in, door toedoen van hoe het systeem is opgebouwd. In Belgie is er nu op basis daarvan een nieuwe bilocatiewet gekomen.

cfr: http://www.f4j.be/doc/pdf/041203_Welzij ... t_kind.pdf

Op dit moment staat een tussenballans van die billocatiewet op de hoofdpagina van http://www.f4j.be --> weet dat geen enkele parketmagistraat de nieuwe bilocatiewet een goed idee vond, in tegenstelling tot de belangengroeperingen.

Een citaat
Het is de eerste keer in vijf jaar tijd dat het aantal inbreuken daalt. Volgens experten zijn er tal van verklaringen. In de eerste plaats wint de bilocatiemaatregel aan terrein. Als gescheiden ouders het niet eens raken over de verblijfsregeling van hun kind(eren), moet een rechter voortaan voorrang geven aan het verblijfsco-ouderschap. ?Ook de toegenomen aandacht van de media voor familiedrama?s en intrafamiliaal geweld spelen een belangrijke rol,? zegt Dominiek Renotte, substituut van de procureur des Konings in Tongeren. Sp.a-kamerlid Guy Swennen spreekt van een cultuurschok in de rechtszaal. ?Zowel bij de rechters als de advocaten en ouders is er een mentaliteitswijziging. De sfeer van straffeloosheid brokkelt stilaan af.?

RR

roderidder

#43 , 27 mei 2007 20:51

reactie 7 van 7 (met inbegrip van tussen conclusies)
Hoeveel kans op 100 werkt zo'n bemiddelaar ook echt? Dochter is bang dat bemiddelaar meer sympathie voor ??n van de beide partijen zal krijgen en dan zijn oordeel ten gunste van die partij stelt; dus m.a.w. niks in belang van haar en broer doet!
Prof. Hoefnagels schreef in zijn boek "gelukkig getrouwd gelukkig gescheiden" dat van de meer dan 1000 bemiddelingen er 5 niet afgesloten zijn met een convenant. Als je dit kan ben je genderneutraal. Bemiddelaars halen niet zelden "scores" van meer dan 80% of zelfs meer dan 90% slaagkans op convenant. Heel wat beter dan rechtbanken dus en bovendien is de tevredenheid veel veel groter of anders gestelt de overeenkomsten houden veel langer stand dan gerechtelijk uitspraken. In de loop der maanden/jaren houdt slechts minder dan 20% van de gerechtelijke uitspraken stand.

Trap niet in de valkuil die je dochter hier allicht onbewust voor je opzet. De ouders moeten hier een oplossing uitwerken aan een situatie die is scheefgegroeid. Het zijn de ouders die hier de strategie gaan bepalen hoe men de situatie best rechtzet.

Tussenconclusies:

1) Als beide ouders zal je moeten samenwerken om hoofd te bieden aan de situatie die aan het onstporen dreigt te raken of is geraakt. Eenmaal je met beide ouders akkoord bent omtrent de gekozen strategie dan hou je als beide ouders daar ook aan. Laat je kinderen geen ruimte om daar tussen te komen!

2) Als beide ouders akkoord zijn over hoe men de situatie zal aangepakt worden steun je dat akkoord en voert dit uit zoals afgesproken is!
Zorg voor goede communicatie met de andere ouder boven de hoofden van de kinderen heen. "de kinderen en ouders kunnen op die wijze elkaar op die manier elkaar moeilijk misbegrijpen en visa versa." Bij elk dreigend misverstand neem je contact met de andere ouder om verdere escalatie te voorkomen. Ga op zoek naar de angel van het conflict, trek die angel eruit en normaliter zou het spanningsveld na enkele maanden moeten gedaald zijn (ieder berust in de "nieuwe" situatie) en evalueer die "nieuwe situatie" op de gezamelijke afgesproken datum waarbij deze ruimte heeft gekregen om zich eigen te maken voor iedereen.

3) Kinderen moeten luisteren naar hun ouders als deze de strategie bepaald hebben hoe de ontaarde situatie recht gaan zetten. Op waarom vragen: "Omdat wij als ouders dat samen zijn overeengekomen"

4) Het principe van positieve dingen te acentueren en opbouwende kritiek te geven pas je wel toe voor je kinderen, maar niet voor Cruela. Dit is m.i. niet juist. Doe geen aanvallen die toch telkens uitdraaien alsof je met elkaar met de nagels elkaar de ogen wil uitcrabben. (hanen zorgen doorgaans heel goed voor hun kiekens, maar kunnen niet uitstaan dat er zo nog rondlopen in hun kiekeskot)

tot slot een foto uit een presentatie van Bruno Hillewaere. Voor mij accentueerd de foto de rol die de vader binnen het gezin doorgaans doorheen de geschiedenis heeft gehad (pater familias), maar kan het moeilijk in het kort omschrijven
Afbeelding

@prinsesje:
kan je voor me eerst co-ouderschap definieren? (er is een draad hiervoor speciaal opgestart daarvoor) Dit voorkomt evt. toekomstige misverstanden

aub 1 "korte" reactie graag en anders vrees ik dat andere lezers afhaken

RR

Prinsesje
Topic Starter

#44 , 31 mei 2007 14:15

Beste RR,
Efkes iets rechtzetten: Ik heb een typfoutje gemaakt: Hippi-moeder moet eigenlik HIPPE moeder zijn!
Het gekke is dat ik mij inderdaad altijd conservatief vond (zelfs mijn beste vrienden vinden dat) maar ik denk dat dat alleen in mijn opvoeding zo is. Want wat bleek? Toen ik de verkiezingstest deed( op internet ) bleek dat ik voor 86 procent een VLD-er was! En ik die altijd op CDNV stem!
Tja..!
Je vroeg je af of ik toch niet wedijverde voor wie de beste thuis kon geven aan de kinderen!
Natuurlijk denkt elke ouder dat zij of hij het beter kan dan de andere! Ook ik ben daar niet anders in! Dat wil niet zeggen dat ik ze daarom van hun vader wil weghalen of dat hij alles slecht doet!!!
Want ik wil hier wederom duidelijk wezen: Ik wil de samenwerking met mijn ex verbeteren, NIET de kinderen bij hem weghalen!!!
(en ja, Cruela staat nog steeds in de pad! Ik wil dat ze ACHTER mijn ex gaat staan ipv VOOR hem!)

Ik uitleggen wat voor mij de defenitie van co-ouderschap is?
Da's moeilijk!
Ik zal er over nadenken en op uw forum proberen uit te leggen!
(Wat dat betreft heb ik soms schizofrene gedachten, het botst soms weleens)
Groetjes, prinsesje

roderidder

#45 , 31 mei 2007 14:57

Het lijkt zo vanzelfsprekend dat ouders zich zelve qualificeren als goede ouder en in bijna alle gevallen is dat ook zo. Moeder en vader zijn altijd verschillend, de ene heeft sterke punten in zus, de andere in zo.

Wil men een zo goed mogelijk kader scheppen voor de kinderen zodat ze een zo zorgeloos mogelijke jeugd doorlopen zullen de ouders zich daar moeten blijven voor inspannen.

Net zoals dat men in partnerrelatie energie moet blijven insteken, zo zal men ook voor een goede ouderrelatie energie moeten blijven steken. Papa heeft nu eenmaal gekozen voor Cruela en die maakt nu deel uit van zijn dagelijkse leven. Of Cruela voor of achter hem staat is van hieruit moeilijk uit te maken, maar de papa aanvaard die situatie en dat is wat telt. Mocht door de situatie door de ogen van de vader het welzijn van de oudste dochter sterk negatief beinvloed worden waar hij inpact op heeft dan had je hier allicht signalen van opgevangen dat hij het niet eens is met Cruela, maar vang daar hier geen signalen van op. In tegendeel, hij weet waar zijn luidspreker staat.

Hebben julie al een gezamelijk gesprek gehad bij de bemiddelaar?

RR

Terug naar “Echtscheiding”