Horen van de kinderen

rambina
Topic Starter

#16 , 23 jan 2008 17:56

Ik weet wel dat dat later goed komt en dat zijn ex haar verdiende loon krijt..

Alleen is mijn vriend er nu niets mee.. Hij mist zijn kinderen.. Hij is altijd een hele goede papa geweest.. Zijn zoon heeft tegen de rechter gezegd dat hij zijn vader meer wou zien.. Hoeveel meer hebben die gevraagd..
Hij zei dat hij een week/week regeling wou..
De dochter, daar weten we het niet zo goed van. Tis een mama kindje en staat erg onder invloed van de mama..
Dat dit alles zo lang duurt is omdat zijn ex eerst zei dat de kids niet naar de papa wilden, dat de papa niets met de kinderen inzat, dat ze voortdurend zaten te wenen..
Dat mijn vriend ze onder druk zet en niets om hun school inzat..
Zo van dat allemaal.. De rechters hebben dat precies geloofd.. Dit zonder bewijzen..
In beroep gaf ze dan toe dat de zoon wel wou en dat de vader eigenlijk wel een goede vader was..
Toch wil ze niet aan tafel zitten..
Dit is enkel om het financiele.. Mijn vriend wil haar het kindergeld laten, zodat ze voor de kids kan zorgen in haar week.. Dit is voor haar nog niet genoeg..
Het zal nooit genoeg zijn.. Zij vindt dat ze recht heeft op heel het kindergeld..

Dit is al bijna 2 jaar bezig.. Heel vermoeiend allemaal.. Zeker omdat we niet weten hoe of wat.. We staan hier precies ter plaatse te trappelen..
Echt frustrerend;;
Dan zegt zijn ex akkoord te gaan met bi-locatie want zo heeft ze weer tijd voor zichzelf.. Dit alles moet dan ook maar gebeuren hoe zij het zegt en als ze genoeg geld krijgt..

Ik hoop dat we snel horen van de rechtbank, want ik dacht we het verslag niet mochten lezen..
justice will be done

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Prinsesje

#17 , 23 jan 2008 21:18

Hey Rambina,

Mijn ex en ik proberen heel hard ,voor de kinderen ,zo weinig mogelijk onze frustraties jegens elkaar te uiten.
Maar natuurlijk zijn er die ook wel bij ons.
Je moet je geen illussies maken, bij ons stormt het af en toe ook.
We zijn nu 10 jaar gescheiden en hebben in die jaren wel geleerd dat we andere opvattingen hebben op veel dingen. Maar daarnaast hebben we ook wel een goede communicatie en wordt er ook veel gepraat.
Regelmatig komen we samen ( met 4) en praten onze frustraties uit.
En de ene keer eindigt dat minder vrolijk als de andere keer.

Het moeilijkste is het accepteren van 'die ander'. Een zekere rivaliteit is er wel tussen ons. Ons verstand weet wel dat we elkaar moeten aanvaarden. Ons gevoel is het daar niet altijd mee eens. Maar ook daar praten we over en dan gaat het een weer een tijdje goed tussen ons...Tot aan het volgende incident.

En aan de andere kant zijn er wel dingen die op dezelfde golflengte zitten en daar vinden we elkaar dan wel in terug.

Voor een moeder is het moeilijk om te aanvaarden dat er nog iemand anders dan jezelf ook een zekere moederrol over je kinderen krijgt.
Maar ik besef ook wel goed dat het voor een stiefmoeder ook niet gemakkelijk is en dat die het soms ook hard te verduren krijgt.
Praten met elkaar is een must om toch een zekere samenwerking te waarborgen. En dat proberen we met vallen en opstaan.
En ja, ik ben er eigenlijk wel stiekem trots op dat we dat nog kunnen en dat we ook kunnen lachen op onze 'praatavonden'.

Groetjes, Prinsesje

Prinsesje

#18 , 23 jan 2008 21:25

P.S. Hoor eens bij de Griffie. Waarschijnlijk kan je daar het verslag lezen als je geen advocaat hebt. Denk ik toch.

Weet iemand anders dat?

Succes, Prinsesje

Reclame

rambina
Topic Starter

#19 , 23 jan 2008 21:37

Onze advocaat gaat maandag naar de rechtbank om het verslag in te kijken en op basis van wat erin staat gaat ze besluiten opmaken en een datum aanvragen om een zitting..
Dan maakt ze besluiten en hopelijk zal dit zo snel mogelijk kunnen..
Dan weten we maandag meer..
justice will be done

Prinsesje

#20 , 23 jan 2008 21:42

Veel succes ermee!

Prinsesje

rambina
Topic Starter

#21 , 24 jan 2008 17:00

Ik hoop dat het allemaal wat gaat meevallen..
Ik ben dit allemaal zo moe, moet voor hun kinderen toch ook heel belastend zijn..
Ik begrijp niet dat sommige ouders hun kinderen inzetten om hun slag thuis te halen..

Ik vond het nog straf dat de kinderen zelfs wilden gaan om gehoord te worden.. Na twee jaar touwtrekken zou je denken dat ze het opgeven en zouden zeggen, 'papa, laat het maar'..

Nu ligt het eraan wat de kinderen gezegd hebben.. Van de zoon weten we dat het ok is, de dochter???
Dan kan mijn vriend ook beslissingen nemen..
justice will be done

rambina
Topic Starter

#22 , 28 jan 2008 15:35

Onze advocaat is vandaag het verslag gaan inkijken ivm het horen van de kinderen.
Ze zei dat ze zelden zo'n positief verslag had gelezen.
De kinderen willen beide week/week regeling en vonden het heel fijn dat hun papa in de buurt zou komen wonen..
Ze waren heel positief toe naar beide ouders..

Dus de bi-locatie zal normaal gezien wel doorgaan..
Nu gaat ze besluiten maken ivm het kindergeld.. Weer zo'n discussie.
Zij wil en het kindergeld, en alimentatie 125 per kind.
Ze woont wel nog in hun huis waar mijn vriend ook nog de helft van de hypotheeklast moet dragen en hij moet nog een huis gaan huren.
Dus hij is op twee plaatsen aan het betalen, moet nu dan ook voor de helft voor de kinderen zorgen, gaan werken enz..
Volgens de Renard methode zou ze bij het krijgen van het volledige kindergeld, nog 30 euro alimentatie moeten krijgen van mijn vriend..

Zo kun je toch aan de gang blijven..
justice will be done

Terug naar “Echtscheiding”