Dag allemaal,
Ik had nooit verwacht dat ik in een forum gelijk deze iets zou vragen, maar het is er dan toch van gekomen.
Ik woon in het buitenland, maar ik veronderstel dat de wetten ongeveer hetzelfde zijn in Europa.
We zijn 10 jaar getrouwd en mijn vrouw wilt scheiden. Nu heeft ze me gezegd dat ik maar het huis moet verlaten terwijl zij best in het apartement van haar moeder kan intrekken (bedenkend dat ik GEEN familie hier in dit land heb!)
Nu hebben we twee eigendommen, ons apartement en een buitenverblijf aan de kust.
Nu heb ik hier enekel vragen over:
1) Asl zij wilt scheiden kan ze mij zomaar uit het huis zetten?
2) Zij verdient het dubbel dan ik (4000€ tov 2000€), zij zei dat zij de kinderen wilt. Kan zij dan zomaar alimentatie vragen? Ik bedoel maar, als zij meer verdient kan ze dat dan zomaar opeisen?
Ik wil beiden eigendommen verkopen en dan 50/50 verdelen en dan de schulden(hypotheken) 50/50 betalen. Maar ik wil niet dat zij het apppartement behoud. Ik will alles verkopen en niet aan haar of haar familie. Kan ik dat weigeren?
Mijn idee is dat IK in het apparteemnte blijf wonen en zij bij haar ouders tot we het buitenverblijf hebben verkocht en dan koop ik met mijn helft een huis buiten de stad en dan verkopen we het appartement. En verdelen dat deel. kan ik dat eisen? Omdat ik geen familie heb hier.
We zijn niet getrouw met scheiding van goederen.
3) Betelkend dat alles wat ik voor het huwelijk had van mij is? Of tevens alles wat op mijn naam staat tijdens het huwelijk (bvb autos).
Zijj heeft aandelen verkocht in het verleden "zonder" mijn toestemming/handtekening.
4) kan ik haar daarvoor aanklagen? Voor de verkoop moest ik tekenen, maar ik heb dat nooit gedaan en de bank heeft het aanvaard
5) We hebben 2 autos. 1 van 5 jaar (rijd zij mee) en een van 15 jaar (rij ik mee) die ik voor het huwelijk had. kan ik de helft van die andere auto opeisen (is gekocht door mij met ons gezamenlijk geld en staat op mijn naam, maar is gekocht tijdens het huwelijk)
6) Wat is een standaard regeling voor je kinderen te zien? Ik wil mijn kinderen zo vaak mogelijk zien. maar zij zal "haar moeder" gebruiken om te zeggen dat er steeds iemand is voor de kinderen. Speelt dat een rol? Is het dan beter dat ik mijn moeder laat overkomen vanuit België??
Mochten er een soort tijdsregelingen komen kan ik dan bvb ook de bezoekuren van mijn moeder opeisen voor mij.....
Ik ben zeker dat er wat verschillen zullen zijn tussen beiden landen, maar het zou me al een opluchting geven om iets te weten. Of dat mensne hun verhaal vertellen.
Oh ja, mocht het mogelijk zijn op voorhand van de antwoorden het nummertje van de vraag te zetten.
Voor de rest nogmaals bedankt op voorhand.
David