Deurwaarder - Vonnis bevestigen EOT

AndrewGils
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder - Vonnis bevestigen EOT

#1 , 11 nov 2019 13:44

Beste,

Ik ben met mijn ex-partner gescheiden (EOT- stelsel).
Recent mochten wij het vonnis van de rechtbank ontvangen.
Geen van beide partijen maakt bezwaar op het ontvangen vonnis.

Er wordt ons nu nog het advies verleend door de advocaat om een deurwaarder aan te stellen om dit te laten bevestigen.
Omdat geen van beiden onnodige kosten wenst te maken en er toch geen bezwaren zijn, vroegen wij ons af :
Is dit een noodzaak of verplichting ?

Alvast dank voor uw reactie.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 11 nov 2019 14:14

Gezien jullie via een minnelijke overeenkomst gescheiden zijn (EOT) zie ik totaal niet de relevantie om dit door een deurwaarder te laten betekenen. Immers, jullie zijn het er samen over eens. Een deurwaarder en je advocaat kunnen daar inderdaad een goede cent méér aan verdienen :-) Als je het samen goedkoop slim wil spelen: maak een document op waarin beiden samen verklaren het vonnis met betrekking tot ..... rolnummer ....van de rechtbank................. ontvangen te hebben. Handtekenen, plaats en datum en elk een origineel getekend exemplaar. Meld de advocaat dat jullie een onderling document van
bevestiging van het ontvangst van het vonnis uitgewisseld hebben; Zal ietwat groentjes glimlachen :-)

Arwen

#3 , 11 nov 2019 21:13

Ik denk dat je het vonnis maar moet laten betekenen als je het wil 'laten uitvoeren'. Bvb loonbeslag om achterstallige allimentatie in te vorderen. Zo lang alles 'goed gaat' is dit niet nodig.
Het betekenen moet niet binnen een bepaalde termijn.
viewtopic.php?t=29350

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”