mijn triestig verhaal

koen69
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

mijn triestig verhaal

#1 , 26 jan 2017 17:50

mijn triestig verhaal

Hallo allemaal ,ik wil hier even mijn verhaal kwijt wat ik voor het moment als man meemaak.
Wat ik hier zal neer plaatsen is geen fictie maar de werkelijkheid.

Laat ik maar beginnen ik zal het wat in korten om geen 20 bladzijden te hebben.
Ik ben 5 jaar getrouw maar in die 5 jaar is er al telkens iets geweest en ik ga wat dingen opsommen die mijn vrouw dus doet.
Mijn vrouw lijd aan een storing volgens mij en is ook al 2x binnen gevoerd met de 900
ze heeft ook afspraken met psycholoog en psychiaters (
voor mijn eigen bescherming heeft ook al mijn oudere zoon eens blijven slapen ,maar niets houd haar tegen.
ze slaat dingen stuk , kapstok in mijn hand , ze zou haar zelf pijn doen en bv op mij steken , ze is ook al binnen gevoerd met pillen , ze zet haar eigen verdwijning op zodat er hier een huis zoekings bevel heeft plaats gevonden .
van de morgen nog mijn vest stuk gemaakt , weer doktors attest enz enz .

heeft mijn vrouw borderline , wat ik wel wenst te zeggen ik heb de scheiding aangevraagd in kortgeding .
van begin december tot nu als de politie hier al geen 50 x heeft gestaan is dat nog niets.
ik ben op en einde raad , de neer legging van mijn advocaat is nu dinsdag gebeurt.
Ik woon in een huur huis waar ik alle huur betaal electriek ,water enz , contract spreekt op alle bij en ik wens haar uit mn leven , want ze heeft me bijna al gewurgd het gaat van kwaad naar erger ,ik zelf durf niets terug te doen omdat ik niet naar de gevangenis wil ,
ik vraag aan de meer ervaren mensen wat er nu gaat gebeuren en hoe dit zal aflopen , ik ben in het verleden ook al gestalkt geweest door deze vrouw en ze is tot alles in staat .
alvast bedankt voor jullie hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen69
Topic Starter

#2 , 26 jan 2017 19:17

niemand die mij goede raad kan geven?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 26 jan 2017 19:25

Ongeacht uw zware problemen is het niet abnormaal dat je geen antwoord binnen het anderhalf uur krijgt...

Bel eerst eens naar http://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzi ... ing-melden

Zij kunnen je advies geven over eventuele collocatie.

Kan je tot dan niet wachten, neem contact op met de politie, zij kunnen eventueel helpen om je naar een vluchthuis te brengen.

Reclame

koen69
Topic Starter

#4 , 26 jan 2017 19:29

Ongeacht uw zware problemen is het niet abnormaal dat je geen antwoord binnen het anderhalf uur krijgt...

Bel eerst eens naar http://www.vlaanderen.be/nl/gezin-welzi ... ing-melden

Zij kunnen je advies geven over eventuele collocatie.

Kan je tot dan niet wachten, neem contact op met de politie, zij kunnen eventueel helpen om je naar een vluchthuis te brengen.
ik ga niet naar een vluchthuis , ik heb dieren , als er 1 hier buiten zou moeten dan is het mijn vrouw.

Franciscus

#5 , 29 jan 2017 20:30

Ook dit is intra familiaal geweld. Ga bij uw lokale politie eens praten met de dienst SLAchtofferZOrg en vraag daar wat u allemaal kan en mag.
Lijkt me raad dat met 50 tussenkomsten parket niet zou tussenkomen.
Mijn ervaring is wel anders.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Collocatie kan op twee manieren als burger via een doktersattest en vrederechter.
Bij dringende gevallen via politie en parket -
http://www.justwatch.be/Justwatch.be/Pr ... vatie.html

PS gezien dat u spreekt van dienst 900 ... mogelijk zelf niet van de jongste?

Als jullie gehuwd zijn kan u aan huisarts en ook aan de psychiaters en zo vragen wat uw echtgenote juist mankeert en hen trouwens ook vragen om op te treden cfr collocatie.

Blossom1975

#6 , 29 jan 2017 23:19

Mijn ervaring zegt, vooraleer je de scheiding aanvraagt, voldoende bewijsmateriaal en derden informeren over de toestand. een mentale ziekte is heel erg moeilijk aan te tonen, zie dat je op papier hebt wat er gebeurt. Slaat ze je, of brengt ze je verwondingen aan, laat pv opmaken. Hou dit nog effe vol, en ga dan verder. Ik spreek uit ervaring. Ik had veel te weinig op papier wat mijn ex me heeft aangedaan, en hij komt er gewoon mee weg, ik krijg het heel moeilijk aangetoond dat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft.

Maar riskeer bovenal je leven niet. Wordt het te ernstig, ga gewoon weg.

koen69
Topic Starter

#7 , 30 jan 2017 12:09

Mijn ervaring zegt, vooraleer je de scheiding aanvraagt, voldoende bewijsmateriaal en derden informeren over de toestand. een mentale ziekte is heel erg moeilijk aan te tonen, zie dat je op papier hebt wat er gebeurt. Slaat ze je, of brengt ze je verwondingen aan, laat pv opmaken. Hou dit nog effe vol, en ga dan verder. Ik spreek uit ervaring. Ik had veel te weinig op papier wat mijn ex me heeft aangedaan, en hij komt er gewoon mee weg, ik krijg het heel moeilijk aangetoond dat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft.

Maar riskeer bovenal je leven niet. Wordt het te ernstig, ga gewoon weg.
heb bewijzen zat infeite veel te veel bewijzen . trouwens als ze al in ipsis heeft gezeten 2 x zijn dat geen bewijzen , slagen en verwondingen ?
de boel stuk maken , eigen zoon die er bij staat dat ze kapstok in mijn hand mept euhhh als dat geen bewijzen zijn?
en dat ze me filmt en als ik haar stoten wil filmen dat ze snel stopt , dit is uitlokking , en niets betalen euhh denk dat kw bewijzen wel inorde zit.
van de week weten we dat (de uitspraak dan)

Gebruiker21

#8 , 30 jan 2017 13:33

Als de politie langskomt, wordt er dan proces verbaal opgemaakt? Zoals hierboven gezegd gaat het om intrafamiliaal geweld (los van het feit of uw vrouw al dan niet mentaal een probleem heeft). Als zij meerdere keren uw "fysieke integriteit" in gevaar brengt, en daar zijn telkens PV's van, denk ik dat het vrij makkelijk moet zijn om uw vrouw uit uw woning te krijgen in afwachting van de definitiefe scheiding.

Kleine randopmerking: over "stalking" kan je moeilijk spreken op dit moment. Het is normaal dat uw echtgenote constant bij u in de buurt is. Eens jullie gescheiden zijn (of moest er in tussentijd een contactverbod zijn), is het een andere situatie.

Dus concreet: bij fysiek geweld: leg telkens klacht neer bij de politie en eis dat ze een PV opmaken. Vraag bij de politie (eventueel dienst slachtofferzorg) wat je op héél korte termijn kan ondernemen om uw veiligheid, en die van uw kind(eren) te garanderen. De scheiding op zich moet je als een apart traject beschouwen dat je daarna kan afhandelen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”