een vriend van mij is blijkbaar doorgegaan bij zijn vrouw omdat hij een verdere samenleving niet meer zag zitten.
situatieschets:
Vrouw nam zijn zoon (haar stiefzoon) vast en stond klaar om met haar vuist te slagen. Hij kwam tussenbeide en duwde haar in de zetel, dit ter bescherming van zijn zoon. Vervolgens ging hij naar haar om te zeggen dat ze beter zou nadenken want wat zou hij tegen de biologische moeder van zijn zoon moeten zeggen indien hij blauwe plekken of andere verwondingen had. Hierop heeft hij rake klappen gekregen en na de 4e klap op zijn gezicht (allen met de vuist) heeft hij terug geslagen. Vervolgens heeft zij zijn gezicht open geslagen (wenkbraus en neus). Beiden hebben een klacht neergelegd bij de politiediensten. Op het moment van de klachtneerlegging waren er bij de vrouw geen zichtbare fysieke letsels, bij hem liep het bloed uit zijn neus en wenkbrauw. Na de klachtneerlegging heeft zij een doktersattest van de huisarts neergelegd die bevestigde dat ze blauwe plekken had op kin en nek. Mijn vriend is naar spoed gegaan om daar een attest te bekomen.
Ondertussen zit zij hem steeds overal zwart te maken waardoor hij klacht heeft neergelegd wegens laster en eerroof.
Mijn vriend zijn aanstaande ex wil niet scheiden en wil dat hij terugkomt. Scheiden via EOT is niet mogelijk.
Nu vroeg mijn vriend zich echter af of hij kan scheiden via EOO op basis van feiten? Zijn de klachtneerleggingen voldoende of zijn deze feiten niet ernstig genoeg.
Pittig detail: de aanstaande exvrouw is fysiek veel sterker dan mijn vriend en had als kind een bruine band judo.