Hallo,
even kort schetsen...
Ik heb 2 dochters van 11 en 7 jaar. Vorig jaar is de oudste 2 maand in de vakantie hier komen wonen, nadat de moeder het moe was om het 'gezaag' aan te horen dat ze hier wou wonen. Op papier heb ik een omgangsregeling van om de 14 dagen een weekend, maar blijven tot de maandag ipv de zondagavond.
Ik betaal correct (nooit genoeg voor mijn ex), koop hun kledij voor hier, betaal de chiro en kampen voor hier en de helft van de sportactiviteiten bij ex, logopedie, medische kosten, schoolkosten, bus, enz!
Nu is mijn oudste dochter terug zo aan het smeken om hier te wonen, maar ze voelt dat dit niet zal gaan door haar moeder en ze wil co-ouderschap.
Ik werk in dezelfde stad waar ze school loopt, vaste uren op het werk, enz... Woonplaats van ex en ik bedraagt wel 45km, alle voor en nadelen uitgelegd aan dochter en wil hier echt heel graag mee doorgaan, de band met haar moeder is echt niet goed.
Er werd een proefperiode voorgesteld en na aandringen en na besprekingen met haar advocaat gaat ze akkoord...en gaat als volgt:
- ik sta in voor kosten opvang in mijn week (volledig mee akkoord)
- ik moet de volledige alimentatie blijven betalen (niet akkoord)
- Ik moet de helft van alle kosten betalen (akkoord als alimentatie wegvalt)
- Ex behoud alle kindergeld
Komt er dus op neer dat ex gewoon wil dat ik weiger om zo aan kind te zeggen dat papa niet wil. Ik vind het er héél erg over dat ik alimentaitie zou moeten blijven betalen want er zou evenveel tijd zijn dat het kind hier doorbrengt.
Wat kan ik best doen, dit is toch geen normaal voorstel??? Maak ik kans op co-ouderschap via rechtbank? Kan ik sociaal onderzoek aanvragen?