Hallo,
Mijn vriend zijn ex wilt absoluut niet meewerken en weigert om een euro te betalen aan openstaande schulden die gemaakt zijn tijdens hun huwelijk. Zij heeft alles op zijn naam gezet waardoor er wekelijks deurwaarders aan de deur stonden en ze 2 keer goederen van ONS openbaar verkopen. Mijn vriend heeft zich, om ons te beschermen, in collectieve schuldenregeling laten steken. Het grootste probleem is nu dat zij 2 opslagboxen huurden om spullen in te steken, het contract is weer op naam van mijn vriend en hij heeft blijkbaar alleen getekend.. De CSR wilt graag dat contract opzeggen, maar omdat er een openstaande schuld van 1200 euro is wil dat bedrijf dit niet (blijkbaar is er sinds 2010 niet regelmatig betaald geweest). Volgens een website van notarissen zou mijn vriend dit bedrag alleen moeten betalen omdat enkel hij getekend heeft, maar 3/4den van de spullen in die boxen zijn van de ex en haar vader. Kunnen wij aan hen eisen om de helft te betalen, eventueel 2/3den want zoals ik zei zitten er spullen tussen van haar en haar vader.