Daar kan je gelijk in hebben, maar dit is om gewone zelfstandige te beschermen, men zou niet betalen en na X aantal jaren word men ernstig ziek en de gemeenschap moet voor je opdraaien, herinner je nog de toestanden 40 jaar geleden zelfstandige die een paar honderd franken aan pensioen kreeg en zo naar het ocmw moest gaan omdat men geen middelen van bestaan had, daarvoor vind ik dit een zeer billijk bedrag voor het geen je later krijgt, geen enkel privé ziekte verzekering en pensioen fonds kan je voor dit bedrag zoveel geven !Dat vind ik typisch dingen waar je je vrijwillig tegen zou moeten kunnen verzekeren.
Maar we zijn toch ook bij de beste wat sociale voorzieningen betreft!!!
Nu ik het zo lees allemaal, krankzinnige tarieven eigenlijk. Niet gek dat België tot de koplopers behoort qua belastingdruk.
de ziekteverzekering die je hebt, is onderhevig aan de voorwaarde dat je verzekerd bent bij de overheid. niet betaalt de ziekteverzekering (hospitalisatieverzekering) slechts een fractie terug.Dat vind ik typisch dingen waar je je vrijwillig tegen zou moeten kunnen verzekeren. Of je kunt er voor kiezen om dat niet te doen. Bij weinig inkomen, is het een vrij forse premie. Dat je er meer geniet van hebt, is een aanname. Je onttrekt namelijk wel 700 euro per kwartaal gedurende vele jaren. Geld dat je ook anders zou kunnen besteden, beleggen of investeren. Een ziekteverzekering en pensioen heb ik overigens al. Dus strikt noodzakelijk voor het geval dat, is het ook niet eens.
de ziekteverzekering die je hebt, is onderhevig aan de voorwaarde dat je verzekerd bent bij de overheid. niet betaalt de ziekteverzekering (hospitalisatieverzekering) slechts een fractie terug.Dat vind ik typisch dingen waar je je vrijwillig tegen zou moeten kunnen verzekeren. Of je kunt er voor kiezen om dat niet te doen. Bij weinig inkomen, is het een vrij forse premie. Dat je er meer geniet van hebt, is een aanname. Je onttrekt namelijk wel 700 euro per kwartaal gedurende vele jaren. Geld dat je ook anders zou kunnen besteden, beleggen of investeren. Een ziekteverzekering en pensioen heb ik overigens al. Dus strikt noodzakelijk voor het geval dat, is het ook niet eens.
Gelieve overigens politieke discussies over nut/redement van socaile zaken op een ander forum te voeren, niet op juridischforum.be