De echtgenoot van de gefailleerde (geen huwelijkscontract gekend), ontvangt dit bericht met verzoek zijn aandeel in de gemeenschappelijke aanslag te betalen.
TOESTAND VAN UW BELASTINGSCHULD OP dd/dd/dddd
--
Nationaal nummer : xx.xx.xx.xxx.xx
Niettegenstaande het faillissement van uw echtgenoot, uitgesproken bij vonnis van dd/dd/dddd, blijft u, krachtens de fiscale en/of gemeenrechtelijke bepalingen, belastingschuldige voor bepaalde bedragen betreffende de aanslagen die vermeld worden in de hierbij gevoegde tabel.
Ik verzoek u om, binnen de vijftien dagen vanaf de datum van dit bericht, het totale bedrag van xxxx EUR over te maken op de hierboven vermelde postrekening van mijn kantoor.
Bij gebrek aan betaling zal ik mij verplicht zien het nog verschuldigde saldo in te vorderen met alle middelen van tenuitvoerlegging die de wet mij biedt. De aldus gemaakte bijkomende invorderingskosten zullen u worden aangerekend.
Tevens vestig ik uw aandacht op het feit dat, voor zover uw echtgenoot niet verschoonbaar zou worden verklaard, u naast het voormelde bedrag aan belastingen, tevens belastingschuldige blijft van de belastingen gevestigd uitsluitend op naam van uw echtgenoot, alsook voor het deel van de belasting in verband met zijn inkomsten. Dit vanzelfsprekend slechts voor zover u gehouden bent tot de betaling van deze belastingen krachtens de fiscale of gemeenrechtelijke bepalingen.
Voor meer inlichtingen kan u zich wenden tot het in dit bericht vermelde ontvangkantoor.
Met de meeste hoogachting.
De Ontvanger,
BIJLAGE : LIJST VAN DE AANSLAGEN EN VERSCHULDIGDE BEDRAGEN