Mijn gsm werd onlangs in een restaurant gestolen en ik heb dit gemerkt toen ik 's avonds laat naar huis ging.
Ik heb toen direct via internet opgezocht wat ik moest doen en blijkbaar was de enige mogelijk om mijn gsm te blokkeren om te bellen naar base (wat heel handig is als je gsm gestolen is en je geen vaste lijn hebt

De ochtend erop heb ik wel via internet iemand te pakken gekregen die voor mij kon bellen om mijn abonnement te blokkeren en die ochtend ben ik de diefstal ook gaan aangeven bij de politie.
Ik heb daarjuist mijn factuur van base gekregen en nu blijkt dat er tijdens die nacht voor €20 is gebeld naar het buitenland (door de dieven dus).
Daarnet belde ik dus naar base om dit te melden maar volgens hen is alles wat opgebeld werd vóór de blokkering te betalen door de abonnee. Zij zeggen dat ik maar een alternatief had moeten vinden om hen telefonisch -zonder telefoon- in het midden van de nacht te bereiken.
Mijn vraag dus: heb ik enig recht om te weigeren om dit bedrag te betalen?
(Even terzijde: ik weet dat €20 geen onoverkomelijk bedrag is, maar ik ben nogal principieel.)
Alvast bedankt om te antwoorden!