GSM gestolen, Base factuur betalen?

JulieJJ
Topic Starter

GSM gestolen, Base factuur betalen?

#1 , 19 mar 2013 18:36

Ik zit met een probleempje.
Mijn gsm werd onlangs in een restaurant gestolen en ik heb dit gemerkt toen ik 's avonds laat naar huis ging.
Ik heb toen direct via internet opgezocht wat ik moest doen en blijkbaar was de enige mogelijk om mijn gsm te blokkeren om te bellen naar base (wat heel handig is als je gsm gestolen is en je geen vaste lijn hebt :roll: ). Het was toen ongeveer al 12 u 's nachts, dus toen kon ik daar niets meer aan doen.
De ochtend erop heb ik wel via internet iemand te pakken gekregen die voor mij kon bellen om mijn abonnement te blokkeren en die ochtend ben ik de diefstal ook gaan aangeven bij de politie.

Ik heb daarjuist mijn factuur van base gekregen en nu blijkt dat er tijdens die nacht voor €20 is gebeld naar het buitenland (door de dieven dus).
Daarnet belde ik dus naar base om dit te melden maar volgens hen is alles wat opgebeld werd vóór de blokkering te betalen door de abonnee. Zij zeggen dat ik maar een alternatief had moeten vinden om hen telefonisch -zonder telefoon- in het midden van de nacht te bereiken.

Mijn vraag dus: heb ik enig recht om te weigeren om dit bedrag te betalen?

(Even terzijde: ik weet dat €20 geen onoverkomelijk bedrag is, maar ik ben nogal principieel.)

Alvast bedankt om te antwoorden!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mar 2013 18:40

Hebt u aangifte gedaan bij de politie?
Indien u dat gedaan hebt ... deze volgen een bepaalde procedure zodat kan vastgesteld worden wat en hoe.
Tevens kan uw gsm zo snel geblokkeerd worden.
Deze werkwijze wordt gevolg door de providers.

JulieJJ
Topic Starter

#3 , 19 mar 2013 18:49

Ik ben de ochtend erna naar de politie dit gaan aangeven en zij hebben de gsm zelf toen geblokkeerd (het abonnement had ik net daarvoor tijdens diezelfde ochtend laten blokkeren).
Heb hen toen ook gezegd dat de gsm de avond ervoor werd gestolen. Ik heb dit ook aan de provider meegedeeld maar volgens hen staat in het contract dat ik alles moeten betalen tot op het moment van de blokkering.

Reclame

Xastheron

#4 , 20 mar 2013 11:25

Heb hen toen ook gezegd dat de gsm de avond ervoor werd gestolen. Ik heb dit ook aan de provider meegedeeld maar volgens hen staat in het contract dat ik alles moeten betalen tot op het moment van de blokkering.
Hebt u dit ook effectief in het contract gevonden?

Alfred J

#5 , 20 mar 2013 11:38

Hebt u dit ook effectief in het contract gevonden?
B.3.1.3. In geval van verlies, diefstal of beschadiging van de simkaart blijft de Klant aansprakelijk voor het gebruik en de betaling van de gespreks- en andere kosten, totdat de Klant de schorsing van de Mobiele Diensten telefonisch heeft gevraagd aan KPNGB.
Deze link > BASE > PDF

Terug naar “Andere”