Beschikking Collectieve schuldenregeling .

Donovan Pablo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Beschikking Collectieve schuldenregeling .

#1 , 11 mar 2016 21:24

Ik ben sinds september 2010 in schuldenregeling voor een bedrag van 6890 € en tot op de dag van vandaag .
Bij de start kreeg ik een goede advocate die me hielp , na een jaar werd mijn dossier doorgegeven aan een andere advocate omdat de de eerste gestopt is met haar praktijk .

Toen begon het , meer geen dan wel leefloon onregelmatigheden , slecht contact wat velen bekend in de oren klinkt .

Ik kreeg paar maand geleden een jaarverslag en daar stond op dat ik een spaarrekening heb van 900 € en er reeds 1230 € was afbetaald aan mijn schuldeisers .
Deze maand moest ik het doen met 200 € leefgeld , vorige maand ( febr ) met 140 € en de maand helemaal niets !
Ik heb een vast inkomen van 1453 € , vorige jaren een variabel inkomen van 1600 tot 2300 € netto .

Ik vraag me af hoe dit komt ik nog steeds in deze situatie moet zitten , ik ken iemand die 32.000 € schulden had en die was ervan af met 5 jaar en spaarboek van 3300 € ???

Ik deed in december een brief naar de arbeidsrechtbank gericht tot de griffie voor een herziening of een oplossing voor het slechte gedoe .

Ik kreeg een brief terug met hoofding " beschikking Collectieve Schuldenregeling " met beslissing van de rechter als volgt :

Verleent akte aan de schuldbemiddelaar van de neerlegging van het jaarverslag .

Stelt het bedrag van ereloon , de emolumenten , en de kosten van de schuldbemiddelaar vast op 1.017.62 € zoals berekend in de voormelde staat van bovenstaande en kosten en verklaart deze uitvoerbaar .

Verstaat dat de voormelde van ereloon , emolumenten en kosten van de schuldbemiddelaar ten laste komt van de schuldenaar en het saldo BIJ VOORRANG wordt betaald .

Er werd reeds 500 € betaald ( aan de schuldbemiddelaar ) afgehouden van mijn loon .

Wat wil dit dus allemaal zeggen ??
Stopt mijn CSR ? Wat moet ik nu doen ?
Hoe komt dat ik hier nog niet vanaf ben ?

Sorry dat ik dit alles vraag , maar die brief lijkt me echt Chinees .

Ik kijk uit naar Uw antwoord(en) en dank je alvast voor Uw tijd .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 11 mar 2016 22:35

Ik vraag me af hoe dit komt ik nog steeds in deze situatie moet zitten , ik ken iemand die 32.000 € schulden had en die was ervan af met 5 jaar en spaarboek van 3300 € ???
Hangt af van u inkomen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

FreelancerIT

#3 , 12 mar 2016 02:19

Hangt af van uw inkomen, en van uw bewindvoerder.

Als deze het gepast vindt om een groot deel van uw loon voor zichzelf als verloning op te eisen, zoals er bij u blijkbaar gebeurd, kan het idd lang duren.

Zoals het klinkt heeft de rechter gewoon uw schuldbemiddelaar in het gelijk gesteld. Uw CSR blijft anders gezegd verder lopen, zonder dat u meer krijgt.

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 12 mar 2016 07:13

Uw CSR loopt gewoon door, die brief was een machtiging voor de kosten die uw bemiddelaar aanrekende (en welke wettelijk vaststaan), 1 en ander hangt af van het aantal schuldeisers, betalingen etc.

Op de vraag of het normaal is dat u na al die tijd nog maar 1200 aan kapitaal terugbetaald hebt kan niemand antwoorden, daarvoor zouden we in detail uw inkomen, woonlast, eventuele onderhoudsgelden, andere kosten....etc.... moeten kennen. Het is onmogelijk om 2 dossiers CSR te vergelijken.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Donovan Pablo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 mar 2016 11:00

Bedankt alvast voor de antwoorden !

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”