Hallo wij zitten in collectieve van(12/2009)en onze relatie is stuk gelopen en zijn gehuwd van 03/1998 en hebben in 2008 huis gekocht samen met normaal contract, de reden van uit elkaar gaan is omdat zij vanaf de aankoop huis niet wil gaan werken en geen enkele vorm van inkomsten had tot nu ongeveer 6maanden geleden heeft zij 460euro stempelgeld. 1 van de reden waarom we in collectieve kwamen was mijn hersenbloeding op(01/09)en zij geen inkomen had.
De bemiddelaar kreeg mijn volledig loon -+1800euro en de laatste 6maanden haar stempelgeld ook, we krijgen iedere maand 600euro leefgeld. Zij heeft nu 5dagen geleden het huis verlaten en zit met een vriendin. We hebben afgesproken om eerst naar de schuldbemiddelaar te gaan en daar onze scheiding mee te delen en dan naar zijn advies te luisteren, ik heb echter maar 1 voorwaarden en dat is dat ik in huis mag blijven wonnen zolang mijn hond nog leeft nadien mag ze van mij het verkopen. Ik heb al die jaren de lening en al de rest zelf betaald met mijn loon en heb nog eens 800euro extra (zwart) per maand. Dus ergens vindt ik het een goede regeling wat betreft mijn hond want is toch een flinke som die ik al die jaren betaald heb.
Kan ik gedurende de duur van echtscheiding van haar dan verlangen dat ze de helft betaald aan de collectieve namelijk 900euro. Zij betaald geen huur nu met vriendin voor zolang dat mag duren die vriendschap. Als ik de wet moet geloven volgens mijn vrouw dan zal ik haar nog onderhoudsgeld moeten betalen.
Vraag ik mij toch af waar ik sta volgens de wet, is er iets wat ik kan eisen ??
dank bij voorbaat